Pentru ca Apple a fost amendata de Italia deoarece nu si-a informat corect consumatorii cu privire la termenul legal de garantie de care beneficiaza, astazi a fost publicata o pagina noua pe site-ul companiei in care avem clarificari cu privire la garantia legala de care beneficiem cu totii. Apple spune ca legislatia comunitara impune acordarea unei garantii de doi ani de la data livrarii produslui iar Apple ofera in mod normal doar o garantie de 1 an de la data achizitionarii produsului deci vorbim despre o diferenta de 1 an intre acordarea garantiilor.
In most EU member states, consumers may only claim for defects that were present on delivery. There are some exceptions including Czech Republic and Romania. The burden to prove that the defect existed on delivery generally shifts to the consumer after the expiry of a period of 6 months from date of delivery. Examples of countries where the burden of proof does not shift include Czech Republic, Portugal and Romania. Please contact your local European Consumer Centre for details of the position in your country.
In most EU member states, consumers may only claim consumer law rights against the seller from whom they purchased the product. There are some exceptions including Finland, France and Sweden. Please contact your local European Consumer Centre for details of the position in your country. Consumers who purchased Apple-branded or non-Apple-branded products at an Apple Retail Store or the Apple Online Store may claim against Apple. Apple contact details are available here.
Practic Apple se obliga acum sa suporte o garantie de doi ani pentru propriile produse dar numai in UE insa listeaza Romania pe lista tarilor in care exista cateva exceptii pentru acordarea garantiilor. Apple spune ca in Romania consumatorul NU are obligatia de a cere garantie pentru produs numai in baza unor defecte reclamate la livrarea acestora in termen de maxim 6 luni de la livrare. Garantia este valabila pe intreaga perioada de doi ani si consumatorul o poate invoca oricand in limitele impuse de catre lege.
Apple ne ofera acum garantie legala de doi ani de zile si vanzatorii produselor sunt obligati sa o ofere indiferent daca sunt reselleri autorizati ai companiei Apple sau magazine fizice, deci puteti beneficia de garantie de doi ani de la data achizitie indiferent de unde ati cumparat produsul. Termenul legal de 2 ani pentru acordarea garantiei se aplica atat pentru produsele companiei Apple cat si pentru produse terte vandute in magazinele Apple.
Desi in Romania garantia de doi ani se aplica pe toata perioada de utilizare a produsului, daca ati cumparat un produs Apple intr-o alta tara atunci intrati sub incidenta legilor locale si aveti garantia standard Apple de un an de zile.
Deci daca am un 4S cumparat in Noiembrie 2011 atunci am garantie pana in 2013?
Dar iPhone 4-ul pe care are frate-meo (cumparat in Noiembrie 2010) pana cand are garantie? Mersi anticipat.
wow asta chiar ca e o veste buna 🙂
1. ai 2 ani de zile ce nu ai inteles
in sfarsit
Daca ati cumparat iPhone-urile de la Orange/Vodafone/Cosmote beneficiati de garantia Orange/Vodafone/Cosmote. Apple nu are treaba in Romania cu nimeni, resellerii ofera garantia asta.
Si pana acum puteai sa te duci cu el dupa un an de zile si daca stiai cum sa pui problema si veneai cu legislatia european la istyle le dadeai un ideviceul in cap si ti-l inlocuiau. Din 2008 legislatia europeana este foarte stricta si specifica clar ca produsele electronice/ electrocasnice trebuie sa beneficieze pe teritoriul europei de o garantie de cel putin 2 ani de zile.
Garanția Apple rămâne un an.
Pentru a benefica de garanția legală oferită de magazin și nu de Apple în al doilea an, clientul trebuie să demonstreze că problema este un defect de fabricație și nu o consecință a uzurii, neglijenței sau operării necorespunzătoare.
Garanția inclusă de Apple și Apple Care+ sunt mult mai simple și includ o gamă mult mai largă de probleme.
Mi se pare normal sa fie asa!
De cand se aplica ? Merci
@George: Pai astia sunt termenii legali pentru garantia oferita in Romania. Acum e greu sa demonstrezi dupa aproape 2 ani ca un ecran nu mai functioneaza din cauza uzurii sau a unui defect de fabricatie. In plus Apple ofera doi ani, in UE in magazinele sale.
deci pana la urma de acum in colo daca iti cumperi din romania sau din UE produse Apple se ofera garantie 2 ani de zile,nu?
Eu am schimbat un display la iPhone acum cateva zile. Orange mi-a oferit aceasta garantie, si nu Apple iar ei au alte conditii. Am iPhone-ul din august 2010 deci garantia Apple a expirat, cu toate astea mi-a schimbat displayul.
Pe bani se poate schimba orice.
Deci…de cand intra in vigoare noile dispozitii ?
Un lucru bun intram in randul lumi
Si deci in practica…este garantie de 2 ani ,,,incepand cu ce data??
Mereu se Lasa de inteles ce se vrea.
Mie butonul de on/off i-mi functioneaza foarte greu. Si mai are cateva luni gatantie si tot asa Apple nu-mi datea decat un an garantie dar cei de comp de tel ma asigura ca il repara. Cred ca un tel trebuie reparat daca nu prezinta semne vizibile de cazaturi zgarieturi si alte agresiuni !! Ramane de vazut !
Si cine a spus ca au facut-o din marinimie?
@Cosmin: Teoretic de acum cativa ani de zile se practica asta. Apple abia acum recunoaste oficial ca ofera garantie.
Asta e o veste buna pentru revanzatori, nu pentru cumparatorul final. Eu am primit 2 ani si la Iphone si la IPad; ce-mi pasa mie cine o ofera in realitate, atat timp cat procedura de servis e aceiasi pentru mine? 😀
Salut. am si eu o intrebare. iphone-ul meu e cumparat din italia in octombrie 2011. garantia 2 ani se ofera doar acolo sau pot sa il duc aici la istyle sa m-il repare ? nu imi functioneaza bine butonul. Vreo sansa sa m-il repare ? ms