Iata care este cauza problemelor accelerometrului din iPhone 5S

  Acum cateva saptamani de zile v-am spus ca terminalele iPhone 5S au probleme cu senzorii microelectromecanici incorporati, mai exact accelerometrul fiind cel care nu ofera informatii corecte pentru aplicatii. Desi compania Apple nu a declarat absolut nimic in legatura cu aceasta problema, ea afecteaza toate terminalele iPhone 5S comercializate pe piata si unii au descoperit care este sursa defectului. Se pare ca Apple a decis sa foloseasca un alt furnizor de accelerometre pentru iPhone-urile sale, astfel ca in iPhone 5S este implementat un accelerometru produs de catre Bosch Sensortech si nu unul produs de catre STMicroelectronics, acesta din urma fiind prezent in iPhone 5 si terminalele lansate inaintea sa.

  Alegerea acestui nou tip de accelerometru produs de catre compania Bosch nu reprezinta una dintre cele mai bune decizii luate de catre Apple in privinta iPhone-urilor sale, componenta oferind rezultate incorecte pentru aplicatii. Cele doua tipuri de accelerometre au specificatii diferite si acest lucru genereaza o discrepanta intre datele afisate catre utilizatori, accelerometrul celor de la Bosch afisand in mod eronat informatii despre nivelare, aria de compensare fiind de 5 ori mai mare decat in cazul accelerometrului  STMicroelectronics.

This is where we find the problem: the typical bias for the ST part is +/- 20mg, while the Bosch part lists +/-95mg. This almost 5x greater offset range is confirmed by our measurements, and is absolutely consistent with the failures being reported by users and the media. Specifically, a +/- 20mg offset range would translate to around a +/-1 degree accuracy range in tilt detection, and a +/-95mg offset translates to +/-5 degrees in tilt.

  Detalii despre problema gasiti la cei de la Gizmodo, insa important de retinut este faptul ca Apple ar fi putut sa evite acest defect chiar din timpul procesului de fabricatie, el fiind unul hardware. Partea buna este ca aplicatiile pot compensa afisarea eronata a informatiilor, iar un inginer lucreaza deja la un software care sa permita utilizatorilor sa faca o calibrare suplimentara pentru accelerometru chiar din aplicatii, insa dezvoltatorii vor trebui sa implementeze acest soft in propriile creatii, daca Apple nu va reusi sa rezolve totul singura.