Prima Pagina Apple Samsung ar fi furnizat intentionat informatii false despre vanzarile de tablete Galaxy

Samsung ar fi furnizat intentionat informatii false despre vanzarile de tablete Galaxy

  Dupa ani si ani de zile in care companiile de analiza a pietelor mobile au sustinut ca Samsung are vanzari astronomice de tablete, iata ca adevarul ar fi iesit intr-un final la iveala multumita procesului dintre Samsung si Apple. Conform unor documente prezentate in proces, compania Samsung si-ar fi indus in eroare atat investitorii, cat si presa, furnizandu-le acestora date insealatoare despre vanzarile de tablete. Motivul care a a stat la baza informatiilor false oferite de catre Samsung are legatura cu faptul ca producatorul coreean nu reusea sa vanda mai multe tablete decat producatorii Nook(una dintre tabletele cu cele mai mici vanzari), in intregul an 2011 Samsung vanzand in SUA numai 1 milion de tablete.

  Problema in cazul Samsung este management-ul sau nu a reusit sa inteleaga cat de repede va creste piata tabletelor si nu a reusit sa produca tablete care sa fie intr-adevar dorite de catre consumatori. In baza acestor probleme, managerii Samsung ar fi inceput sa furnizeze investitorilor si presei detalii despre numarul total de produse trimise catre parteneri spre vanzare si nu despre numarul de produse vandute efectiv. Presa a luat informatiile de bune si le-a prezentat ca fiind reale, astfel ca Samsung avea din senin vanzari de 2 milioane de tablete in Q4 2010, insa in realitate compania produsese 2 milioane de unitati, le trimisese in magazine si vanduse putin peste 12% din acest stoc.

  Cu “vanzari” de 2 milioane de tablete Galaxy in Q4 2010, pentru 2011 Samsung era vazuta ca o companie care va domina piata tabletelor, insa in realitate acest lucru nu s-a intamplat, coreenii vanzand in SUA doar 1 milion de tablete in intregul an 2011. Desigur ca cifrele raportate catre presa si investitori au fost mult mai mari si desigur ca toate agentiile de analiza le-au prezentat ca fiind reale, desi se vorbea doar despre unitati trimise spre vanzare si ramase uitate in magazine, dupa cum s-ar fi dovedit in proces.

  V-am spus in repetate randuri ca raportarile Samsung n-au legatura cu realitate si shipped este un termen utilizat de catre coreeni pentru a ascunde insuccesul produselor, altfel ar fi raportat in termeni real vanzarile, asa cum face Apple, de exemplu. Probabil in zilele urmatoare vom afla si alte lucruri interesante despre tot ceea ce a raportat Samsung in mod ireal catre presa, iar noi ramane doar sa privim cu extrem de mult dubiu toate raportarile privind cotele de piata ale producatorilor de terminale mobile.