iPhone 6 – de ce alege Apple o rezolutie neobisnuita pentru el

  Saptamana aceasta au aparut primele informatii cu privire la noua rezolutie a iPhone 6, iar in imaginea de mai sus puteti vedea modul in care vor arata ecranele iPhone 5S si iPhone 6 dupa lansarea noului dispozitiv. Conform informatiilor aparute pe internet, iPhone 6 va avea o rezolutie de 1704 x 960 pixeli si 416 pixeli per inch, totul fiind calculat pentru un ecran de 4.7 inch al dispozitivului.

  Acum probabil multi dintre voi se intreaba de ce va creste Apple rezolutia ecranului de la 1704 x 960 pixeli si nu la 1920 x 1080, Full HD, asa cum si-ar fi doarit o buna parte dintre utilizatori. Ei bine raspunsul este destul de simplu: deoarece aceasta rezolutie permite utilizarea aplicatiilor vechi pe noul ecran fara a necesita o actualizare imediata de compatibilitate si nu complica foarte mult procesul de dezvoltare al altora noi.

  Rezolutia de 1704 x 960 pixeli este cu doar 50% mai mare fata de cea a iPhone 5S si asta permite rularea aplicatiilor intr-un mod mult mai simplu si mai util decat atunci cand s-a facut trecerea la iPhone 4, dupa cum v-am explicat aici. Avand in vedere faptul ca Apple putea sa creasca rezolutia fara a distruge functionalitatea aplicatiilor si a ingreuna inutil procesul de dezvoltare a altora noi, alegerea acestei rezolutii pare logica.

  Daca ne gandim ca in cazul Android exista nenumarate rezolutii si dezvoltatorii trec printr-un proces extrem de greu pentru a lansa o aplicatie, in cazul iOS-ului lucrurile nu pot fi stupid de grele. In concluzie, alegerea rezolutiei 1704 x 960 pixeli tine mai mult de continuitate decat de ajungerea in urma a concurentei si ar fi bine a va obisnuiti cu ea.