In Q3 2014(Q2 2014 pentru restul lumii) compania Apple a vandut 13.3 milioane de tablete, mai multe decat orice alt producator de pe glob. Cifra este cu peste 1 milion de unitati mai mica decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, iar acest lucru a redus cota de piata a companiei Apple la o valoare cu 6.1% mai mica decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
Apple nu a fost singura companie a carei cota de piata a scazut, cei de la Samsung avand parte de o problema similara, cota lor de piata scazand cu 1.6%, desi vanzarile au crescut cu 100.000 de unitati. Apple si Samsung au pierdut o buna parte din cota de piata in fata altor producatori de terminale Android, Lenovo avand parte de o crestere sanatoasa, producatorii necunoscuti vanzand mai mult decat Apple in acest trimestru fiscal.
Din punctul meu de vedere se datoriaza faptului ca firmele gen lenovo ofera tablete de calitate la preturi mult mai mici si se mai datoreaza si restrictiei oferite de Apple plus ca lumea se indrepta ai pe tabletele no name
Tabletele noname gen utok, evolio, eboda si mai stiu eu care sunt niste pocnitori. Fica nasei fiului meu a schimbat 5 tablete evolio in 7 luni.
Nelu, dar de ce nasa fiului tau a mai cumparat 4 tablete dupa ce i s-a stricat prima? De ce a mai cumparat inca 3 tablete eboda, dupa ce i s-au stricat 2 inainte?
E clar ca asemenea tablete sunt slabe, dar sa iti cumperi acelasi brand de 5 ori in 7 luni, nu e ceva cu care sa te lauzi.
E clar ca Apple domina segmentul tabletelor, insa e de remarcat faptul ca iPad si-a diminuat cota de piata in mod sustenabil in ultimii ani. Din tabelul prezentat se observa faptul ca piata tabletelor nu s-a contractat, asa cum spunea Tim Cook atunci cand a vrut sa justifice scaderea vanzarilor de iPad; de fapt, volumul total de tablete vandute a crescut cu 11.0% (4.9 milioane) in perioada analizata.