Apple dublează sumele cheltuite pe achizitionarea de noi companii, inregistreaza o scadere a vanzarilor de muzica

  In cursul acestei zile compania Apple a publicat declaratia sa anuala de venituri pentru toate serviciile si magazinele pe care le are, iar in mod surprinzator vanzarile de muzica digitala prin iTunes Store au scazut cu aproape 14% fata de anul 2013. Scaderea a fost compensata, sustine Apple, de o crestere a vanzarilor de aplicatii prin intermediul App Store, insa vorbim despre o problema destul de mare pentru companie, care a castigat 9.3 miliarde de dolari de la acest magazin online.

  Desi vanzarile sale de muzica scad, compania Apple cumpara tot mai multe companii noi si separat de achizitia Beats e a cheltuit 957  de milioane de dolari pentru achizitii in ultimul an. Cifra este aproape dubla fata de cea inregistrata in cursul anului trecut si demonstreaza interesul enorm al companiei Apple pentru a cauta talente noi, numarul sau de angajti crescand de la 80.300 la 93.600 intr-un singur an de zile, cresterea fiind substantiala.

  In final sumele alocate pentru cercetare si dezvoltare au crescut, in anul fiscal 2014 compania Apple cheltuind 6 miliarde de dolari in acest segment, o cifra mai mult decat dubla fata de cea de 2.4 miliarde de dolari inregistrata pentru anul fiscal 2011.