Samsung pierde o treime din cota de piata din China in fata Apple si a competitorilor locali

Apple Samsung China

  Ultimul trimestru fiscal al anului 2014 a fost unul dezastruos pentru compania Samsung, ea inregistrand scaderi mari ale incasarilor, profitului, dar si ale cotei de piata. In China Samsung pare sa fi avut cele mai mari probleme, acolo cota sa de piata scazand de la 20% la 13.7% in decursul unui an de zile, Apple, Xiomi si alti producatori locali avand de castigat de pe urma sa.

  Apple, Huawei, Lenovo, Coolpad, Xiaomi, Meizu si alti producatori mai mult sau mai putin cunoscuti au beneficiat de pe urma problemelor Samsung si ele nu par sa se termine prea curand. Samsung nu a reusit sa convinga chinezii ca smartphone-urile sale merita cumparate in detrimentul produselor Apple, sau ale competitorilor ce vand terminale mult mai ieftine.

Global smartphone leader Samsung Electronics had a harder time selling its gadgets in China in 2014 than in previous years, thanks to continued competition from Apple and up-and-coming Chinese rivals such as Xiaomi Inc. Data from CCID Consulting  showed that Samsung’s market share in China fell from 20% in January, to 13.7% in October.

  Problemele celor de la Samsung au avut la baza si o scadere serioasa a vanzarilor de smartphone-uri in China, piata inregistrand cu 10% mai putine vanzari decat la inceputul acestui an. In fata tuturor acestor probleme, Samsung se vede nevoita sa isi regandeasca strategia de producere a smartphone-urilor pentru a ramane competitiva.

  Samsung Galaxy S6 va aduce prima schimbare majora pentru linia de terminale high-end, insa daca nu va avea o oferta mid-end cu hardware pe masura, cei de la Samsung au sanse minime sa-si recastige cota de piata. Acestea fiind spuse, compania Samsung a pierdut “teren” intr-o tara extrem de importanta si va fi interesant de vazut cum va incerca sa-l recastige in 2015.