Q4 2014 a fost un an foarte profitabil pentru compania Apple, insa si pentru unii vanzatori de tablete, cota de piata a acestora crescand inclusiv in dauna celor din Cupertino. In imaginea de mai sus aveti prezentate cifrele de vanzari pentru tablete in Q4 2014, compania Lenovo fiind singura din top 5 care a inregistrat o crestere in vanzari. Apple, Samsung, ASUS si Amazon au inregistrat scaderi substantiale ale cotelor de piata, dar si ale vanzarilor, ele pastrandu-si pozitiile in ciuda faptului ca produsele lor nu au mai fost la fel de atractive.
Daca in Q4 2013 78.6 milioane de tablete au fost vandute in lumea intreaga, in aceeasi perioada a anului 2014 au fost vandute doar 76.1 milioane de tablete. Vorbim despre o scadere de 2.5 milioane de unitati in vanzarile globale de tablete, mai exact piata contractandu-se cu 3.2% in fata scaderii popularitatii acestui tip de produse. Daca marii producatori au inregistrat scaderi ale vanzarilor de tablete la nivel global, micii producatori au inregistrat o crestere de aproape 50% in vanzari, insa asta nu a ajutat la mentinerea cifrei totale de tablete vandute in lume.
In ciuda faptului ca Q4 2014 nu a mai fost la fel de profitabil precum ultimul trimestru fiscal al anului 2014, vanzarile totale pentru anul 2014 au fost cu 4.4% mai mari fata de 2013, cresterea fiind de 10 milioane de unitati. Acestea fiind spuse, tabletele nu mai sunt la fel de populare precum in trecut, iar in 2015 am putea asista si a la prima scadere a vanzarilor totale pentru ultimii ani.