Apple si Xiaomi fura jumatate din cota de piata a Samsung in China

iphone vanzari samsung

  Q4 2014 a fost unul dintre cele mai proaste trimestre fiscale din istorie pentru compania Samsung, incasarile si vanzarile sale scazand simtitor fata de aceeasi perioada a anului trecut. Una dintre tarile foarte importante in care Samsung nu a avut succes este China, acolo cota sa de piata scazand cu nu mai putin de 3.1 procente in numai trei luni de zile. Conform celor de la IDC, Xiaomi si Apple sunt principalele companii care au “furat” cota de piata de la Samsung in China, iar in tabelul de mai sus puteti vedea exact cum s-au desfasurat lucrurile acolo la sfarsitul anului.

  Cota de piata a Apple in China a crescut cu 7.3% in Q4 2014 fata de Q3 2014, cei de la Xiaomi pierzand deasemenea un procent din propria cota de piata in fata companiei Apple. Daca ne uitam la cifrele din aceeasi perioada a anului trecut sesizam ca in realitate Samsung a pierdut nu mai putin de 10 procente din cota de piata detinuta in China. O parte din aceasta cota de piata a mers catre compania Apple si o parte catre Xiaomi, aceste doua companii fiind singurele din top 5 care au inregistrat cresteri simtitoare ale cotei de piata.

  Se stia de cateva luni de zile ca Samsung are probleme mari in China, una dintre cele mai importante piete de pe glob si cifrele celor de la IDC nu fac altceva decat sa confirme acest lucru. Samsung nu a reusit sa aduca pe piata terminale mobile suficient de atractive pentru a convinge chinezii ca terminalele producatorilor locali nu merita cumparate. In aceasta idee, cei de la Samsung pregatesc lansarea Samsung Galaxy S6 si Samsung Galaxy S6 Edge pentru a cuceri o noua parte din cota de piata pierduta in China si pe intregul glob, dar ramane de vazut daca ele vor avea efectul scontat.

2 COMENTARII