Prima Pagina Google Google este dependenta de iOS si Apple

Google este dependenta de iOS si Apple

12

Google iOSGoogle este una dintre cele mai mari companii din lume, ea avand si una dintre cele mai mari retele de publicitate de pe planeta, in anul 2014 peste 11.8 miliarde de dolari fiind generati de catre ea. Din toata aceasta suma, 75% a intrat in conturile Google multumita iPhone si iPod Touch-urilor companiei Apple, acestea generand de 3 ori mai multi bani decat restul platformelor mobile la un loc, incluzand si Android-ul cu peste 1 miliard de utilizatori.

Practic, daca iDevice-urile nu ar mai afisa reclame Google intr-un an de zile, incasarile companiei americane s-ar reduce cu nu mai putin de 8.85 miliarde de dolari, o cifra colosala pentru cei din Mountain View. Daca la acestea adaugam si faptul ca Google plateste peste 1 miliard de dolari anual pentru a-si avea browserul predefinit pentru cautari prin Safari, intelegem cat de multa nevoie are Google de Apple.

Google faces several major Android-related headaches. First, while Google makes most of its revenue from advertising, Android has so far been an ad dud compared with Apple’s iOS, whose users tend to have more money and spend a lot more time using their phones. A recent analysis by Goldman Sachs estimated that Google collected about $11.8 billion on mobile search ads in 2014, with about 75 percent coming from ads on iPhones and iPads.

Desi Android-ul este tot mai popular, platforma nu reuseste sa genereze venituri considerabile pentru cei de la Google, din niciun punct de vedere, astfel ca iDevice-urile raman una dintre principalele surse de venit pentru cei din Mountain View. Avand in vedere faptul ca majoritatea terminalelor Android sunt ieftine, lipsite de functii si ajung la oameni fara prea multi bani, e greu de grezut ca lucrurile se vor schimba in viitor.

Google are in momentul de fata o problema foarte mare privind dependenta de Apple si putem compara aceasta situatie cu cea in care se afla cei din Cupertino cu Samsung, iar in mod paradoxal, nimeni nu poate scapa de competitorul direct.