Prima Pagina Google Google este dependenta de iOS si Apple

Google este dependenta de iOS si Apple

Google iOSGoogle este una dintre cele mai mari companii din lume, ea avand si una dintre cele mai mari retele de publicitate de pe planeta, in anul 2014 peste 11.8 miliarde de dolari fiind generati de catre ea. Din toata aceasta suma, 75% a intrat in conturile Google multumita iPhone si iPod Touch-urilor companiei Apple, acestea generand de 3 ori mai multi bani decat restul platformelor mobile la un loc, incluzand si Android-ul cu peste 1 miliard de utilizatori.

Practic, daca iDevice-urile nu ar mai afisa reclame Google intr-un an de zile, incasarile companiei americane s-ar reduce cu nu mai putin de 8.85 miliarde de dolari, o cifra colosala pentru cei din Mountain View. Daca la acestea adaugam si faptul ca Google plateste peste 1 miliard de dolari anual pentru a-si avea browserul predefinit pentru cautari prin Safari, intelegem cat de multa nevoie are Google de Apple.

Google faces several major Android-related headaches. First, while Google makes most of its revenue from advertising, Android has so far been an ad dud compared with Apple’s iOS, whose users tend to have more money and spend a lot more time using their phones. A recent analysis by Goldman Sachs estimated that Google collected about $11.8 billion on mobile search ads in 2014, with about 75 percent coming from ads on iPhones and iPads.

Desi Android-ul este tot mai popular, platforma nu reuseste sa genereze venituri considerabile pentru cei de la Google, din niciun punct de vedere, astfel ca iDevice-urile raman una dintre principalele surse de venit pentru cei din Mountain View. Avand in vedere faptul ca majoritatea terminalelor Android sunt ieftine, lipsite de functii si ajung la oameni fara prea multi bani, e greu de grezut ca lucrurile se vor schimba in viitor.

Google are in momentul de fata o problema foarte mare privind dependenta de Apple si putem compara aceasta situatie cu cea in care se afla cei din Cupertino cu Samsung, iar in mod paradoxal, nimeni nu poate scapa de competitorul direct.

  • catalin

    Bine punctat in articol.Nici unul fara celalalat nu ar fi atat de puternic.Sunt in acelasi mecanism si precum o rotita din ceas care pica si automat va pica tot ansamblul,asa ar fi si aici situatia!

  • gheorghe

    Exagerat si incorect – Google face mult mai multa reclama prin telefoanele Android , pt simplul fapt ca sunt de vreo 5 ori si ceva mai multe decat telefoanele cu iOS , iar numarul aplicatiilor gratuite sustinute prin reclame sau ad-uri este infinit mai mare decat in iOS . Apoi la nivel desktop , Windows suporta de departe cele mai multe reclame ale Google , pt ca au 91% cota de piat fata de 7% cat are Apple .
    catalin – nu sunt nicidecum o rotite ale aceluias ceas – au obiecte si modele diferite de business si Google nu face bani din Android (care e gratis) , decat ca vehicul pt publicitatea lor .

  • Iti dai seama cat de stupid e? Vii tu si spui ca datele sunt incorecte, ca stii tu mai bine cum sta treaba. Serios, vad ca faci trolling la articole fara rost, dar asta e chiar stupid.

  • Apple4Ever

    @gheorghe
    Sau EuGeorge cu alta palarie?

  • boby67

    Poate era mai corect sa specifici si sursa acestui comunicat! In felul asta am fi avut ocazia sa vedem cine spune asta! Oricum nu sunt convins de cifre! Legat de aplicatii, androidul are mai ieftine cu mult aplicatiille comparativ cu ios-ul si actualizate la zi ceea ce nu pot sa spun de aplicatia idevice cu atatea bug- uri nerezolvate nici acum,la un pas de lansarea ios 9! Sa ne uitam in propria ograda si dupa sa vorbim de concurenta!

  • gheorghe

    Asta e trolling pt tine ? Ti-am dat niste explicatii logice . Sa spui ca ca Google e dependenta de Apple pt publicitate , mi se pare mult mai trolling , sau ca de obicei , incerci sa ridici Apple in slavi cu orice pret . Sigur , in viziunea ta , Google nu ar mai face publicitate fara Apple si ar da faliment -LOL .

  • Nu e nevoie decat de jumatate de creier sa iti dai seama ca daca dispar peste noapte 75% din incasarile din reclame ai o problema majora. Asta pentru cei care vor sa gandeasca problema.

  • Scrie prea mic NYTimes sub articol? E acolo, just look.
    Cat despre aplicatia iDevice.ro, va fi actualizata, trebuia sa o public zilele trecute, dar din cauza unui bug a trebuit sa o retrimit.

  • Bingo.

  • Sym

    Nu are rost sa ne agitam pentru estimarile ‘analistilor americani'(Goldman Sachs, in cazul de fata). Stim cu totii ce valoare au estimarile lor.
    Oricum, din afacerea asta au de castigat toti: Google, Apple si utilizatorii iOS.
    Ati incercat alte motoare de cautare? Eu da. BING-bleah.

  • Andrei

    Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia…

  • unu

    Zaone, fara aplicatiile Google, iOSul ar fi sarac. Imagineaza-ti Google Maps, Google Search, Drive, Gmail, etc etc… Pe termen scurt, Google ar pierde bani din publicitate, insa pe termen lung, utilizatorii de iOS ar migra catre Android.
    Google are cifra de afaceri de 77 miliarde dolari in ultimele patru trimestre raportate, iar cifrele pe care le scrii in articol se refera la publicitatea pe platforme mobile.
    In primul rand, Google nu este dependenta masiv de publicitatea pe mobile, iar in al doilea rand, nu stim cum au fost calculate sumele astea; Google castiga foarte bine din reclamele care apar in aplicatiile freemium.

    Cat despre device-urile ieftine cu Android, asta este o gaselnita. Android are cota de piata de 80-85%, in vreme ce iOS are vreo 11% (nu stiu exact procentele, corecteaza-ma daca vrei). Mare parte din iPhones si iPads sunt produse vechi (iphone 4, 4S). Este suficient ca o zecime din produsele cu Android sa fie de top, si tot au depasit produsele cu iOS.

    Imagineaza-ti ca sunt 1 miliard dispozitive pe piata: 850 milioane cu Android + 110 milioane cu iOS + 40 milioane cu alte sisteme de operare. Este suficient ca 15% din produsele cu Android sa fie de top, si deja sunt mai multe decat iDevice-uri la un loc.

    Hai sa scapam de meteahna asta ca Android = sarac, nashpa si urat, iar iOS = bogat, superb si frumos.