Vodafone are mai putini clienti cu smartphone-uri decat Orange

Vodafone LogoVodafone are mai putini clienti cu smartphone-uri decat Orange, operatorul de telefonie mobila sustinand ca doar 40% din baza sa de clienti foloseste telefoanele mobile inteligente in utilizarea serviciilor de telefonie mobila sua internet mobil.

Saptamana trecuta v-am spus ca jumatate dintre clientii Orange Romania folosesc smartphone-uri impreuna cu serviciile oferite de catre operator, astfel ca vorbim despre o diferenta de 10% intre procente, insa in ceea ce priveste numarul de clienti ea este mult mai mare decat pare.

Orange Romania are putin peste 10 milioane de clienti in Romania, in timp ce Vodafone are putin peste 8 milioane de clienti, deci la o comparatie scurta a acestor cifre vedem ca diferenta dintre utilizatorii de smartphone-uri in retelele Orange si Vodafone este de 1.8 milioane de clienti.

40% din baza de clienti a Vodafone reprezinta aproximativ 3.2 milioane de clienti, in timp ce 50% din baza de clienti a Orange Romania inseamna 5 milioane de clienti, astfel ca diferenta dintre numarul de posesori de smartphone-uri este foarte mare.

Proporţia digitalului a crescut semnificativ. Dacă înainte 1-2% din interacţiuni erau digitale, acum  acestea au crescut semnificativ, adică peste 20% dintre interacţiunile noastre sunt în mediul digital. Mă refer la interacţiunile acelea prin care clienţii interacţionează cu un consultant Vodafone. Dacă este să mă uit la câţi utilizatori intră în mediul online să vadă ceva despre Voda­fone este vorba de un număr cu mult mai mult mare de interacţiuni digitale, este un fenomen absolut firesc care vine odată cu democratizarea smartphone-urilor.

Partea interesanta pentru Vodafone, conform directorului de customer operations, este ca numarul de interactiuni digitale cu serviciul de suport al operatorului a crescut la 20% acum de la 1 – 2% in trecut, diferenta fiind data de adoptarea in masa a smartphone-urilor.

Cei de la Orange nu au oferit cifre similare pentru acest segment, insa din moment ce numarul de utilizatori de smartphone-uri este mult mai mare, probabil si numarul de interactiuni digitale este mai mare, chiar daca nu proportional cu numarul de clienti, ci doar raportat la interactiuni propriu-zise.