ANCOM: Atentie la prelungirea contractului de telefonie, internet sau televiziune

ANCOM, a publicat in cursul acestei zile un comunicat de presa prin care ii atentioneaza pe consumatorii din Romania in legatura cu o clauza din contractele de televiziune internet sau telefonie, aceasta avand drept efect prelungirea automata a respectivelor contracte.

Conform celor de la ANCOM, orice fel de prelungire automat a unui contract de acest gen fara modificarea in vreun fel a beneficiilor le ofera clientilor posibilitatea de a cere rezilierea contractului fara vreun cost suplimentar, lucru ce nu se intampla in cazul perioade de desfasurare a contractului initial.

Pentru ca romanii sa fie mai bine informati de companii in legatura cu efectele acestor prelungiri automate, cei de la ANCOM au impus obligativitatea ca pe website-urile furnizorilor de servicii sa existe informatii complete cu privire la beneficiile si obligatiile utilizatorilor aflati in aceste situatii.

Mai multe detalii gasiti in comunicatul de presa de mai jos.

Atenție la prelungirea contractului de telefonie, internet sau televiziune

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă, automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea utilizatorilor sau a furnizorilor.
Atenție! Operatorii le pot oferi utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire (de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), însă aceasta presupune, de cele mai multe ori, încheierea unui act adițional și începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă utilizatorul dorește încetarea contractului înainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.
În cazul în care contractul se prelungește automat (fie pe o perioadă nedeterminată, fie cu o perioadă egală cu perioada inițială sau cu o altă perioadă determinată), dar oferta rămâne neschimbată și nici nu se achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio taxă pentru încetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale, având în vedere că aceasta a expirat. În această situație, serviciul de telefonie, internet sau televiziune este furnizat în continuare atâta timp cât nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru încetarea contractului.
Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali,furnizorii trebuie să publice pe paginile de internet informații referitoare la durata contractelor pentru servicii de telefonie, internet și televiziune, prezentate într-un mod corect, detaliat și inteligibil. Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă ai încheiat un contract în care nu se precizează dacă și cum se
realizează prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum poți transmite o sesizare consultând secțiunea Sesizează ANCOM!
Ai dreptul să fii notificat cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungește în mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a valabilității acestuia. În cazul în care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.