Magia s-a terminat, Apple revine cu picioarele pe pamant

Magia s-a terminat pentru compania Apple, norul care purta compania americana la recorduri de vanzari/incasari/profit disipandu-se in vazduh, lasandu-i pe cei din Cupertino sa cada cu picioarele pe pamant pentru prima oara in foarte multi ani de vise frumoase.

Aseara compania Apple a anuntat, pentru prima oara in ultimii 8 ani si jumatate, o scadere a vanzarilor de terminale iPhone comparativ cu un trimestru fiscal al unui an anterior, scaderea fiind estimata inca din ianuarie de catre Apple, insa chiar si asa foarte multi analisti au fost dezamagiti.

In ceea ce priveste incasarile si profitul, vorbim despre prima scadere din ultimii 12 ani si jumatate, comparativ cu un trimestru fiscal anterior, cei de la Apple incasand cu 8 miliarde de dolari mai putin decat in T1 2015, profitul fiind cu aproximativ 3 miliarde de dolari mai mic.

Procentual vorbind, scaderea pare mica, insa daca ne uitam strict la sume, atunci vorbim despre 8 miliarde de dolari evaporati in doar un an de zile si cifra este cu mult mai mare decat incasarile anuale ale foarte multor companii, ea reprezentand 10% din incasarile anuale ale Google.

Compania Apple a recunoscut faptul ca smartphone-urile sale nu mai sunt la fel de populare si ca scaderea in vanzari are la baza refuzul oamenilor de a le mai cumpara, insa in acelasi timp a sustinut ca dolarul puternic i-a afectat performantele, insa nu el este principalul vinovat.

Pentru prima oara in ultimii ani compania Apple a resimtit efectele lansarii unui smartphone cu prea putine noutati importante si ar fi bine ca ea sa invete o lectie importanta de aici, altfel urmatorii ani vor fi si mai dificili pentru ea daca va continua in acelasi mod.

Daca pana acum fanii Apple, si cam majoritatea restului lumii, erau dispusi sa cumpere produsele indiferent daca ele meritau sau nu, iata ca in 2016 lucrurile s-au schimbat si Apple trebuie sa vina cu lucruri cu adevarat importante care sa merite banii, altfel scaderile in vanzari vor continua, deoarece maketing-ul nu mai este suficient.