Cota de piata si vanzarile Apple Watch au scazut in T1 2016

T1 2016 a fost un trimestru fiscal prost pentru Apple nu doar in ceea ce priveste vanzarile de iPhone, iPad sau Mac, ci aparent si in ceea ce priveste vanzarile Apple Watch, ceasul inteligent al celor din Cupertino avand parte de aceeasi problema precum fratii sai mai mari.

Conform celor de la Strategy Analytics, in T1 2016 Apple ar fi vandut doar 2.2 milioane de Apple Watch-uri, mai putin de jumatate fata de T4 2015, cei de la Samsung inregistrand o scadere procentuala similara, de la 1.3 milioane de unitati la 600.000 de unitati.

Acelasi lucru se aplica inclusiv pentru restul producatorilor de smartwatch-uri, insa in cazul acestora scaderea in vanzari este mai mica, de doar 300.000 de unitati fata de T4 2015, iar acest lucru a generat o crestere a cotei de piata detinuta de catre ei.

Dupa cum puteti vedea mai jos, cota de piata a Apple Watch a scazut de la 63% in T4 2015 la 52.4% in T1 2016, procentual scaderea fiind mai mica decat numarul de unitati pe care Apple nu le-a mai vandut, iar asta conteaza in final cel mai mult.

We estimate Apple Watch shipped 2.2 million units and captured 52 percent smartwatch marketshare worldwide in Q1 2016, dipping from 63 percent share in Q4 2015. Samsung shipped 0.6 million smartwatches, capturing 14 percent marketshare worldwide for second position. Apple Watch and Samsung Gear models are expanding fast across dozens of countries, but competition from LG, Motorola and others is ramping up fast.

Smartwatch-urile Android Wear au furat din vanzarile Apple Watch si implicit din cota de piata a celor de la Apple, producatori precum LG, Motorola, Sony, sau chiar Pebble reusind sa-si creasca vanzarile in detrimentul celor din Cupertino, sau chiar a Samsung.

In final merita mentionat faptul ca vanzarile de smartwatch-uri au crescut de peste 3 ori in T1 2016 fata de T1 2015, acest tip de produse devenind din ce in ce mai populare in ultimii ani.

cota piata Apple Watch