Google va copia o functie pe care Apple abia a anuntat-o

Aseara compania Apple a anuntat ca va reduce comisionul perceput pentru abonamentele vandute prin aplicatii pentru iPhone, iPad sau Mac, americanii urmand a retine doar 15% din pretul unui abonament, dar asta numai daca dezvoltatorul convinge clientul sa mentina abonamentul pentru minim 1 an.

In momentul de fata Apple percepe ca si comision 30% din pretul unui abonament vandut printr-o aplicatie disponibila in App Store, comisionul urmand a se injumatati daca limitarea mentionata mai sus este indeplinita, sansele ca acest lucru sa se intample fiind destul de mici in multe cazuri.

La doar cateva ore dupa ce a Apple a facut anuntul privind reducerea comisionului perceput pentru abonamentele vandute prin aplicatii disponibile in App Store, o publicatie americana a aflat ca Google urmeaza sa faca exact acelasi anunt, dar cu o modificare importanta.

Mai exact, Google va lua un comision de 15% din abonamentele vandute pentru aplicatiile pentru Android, insa nu va impune obligatia ca abonamentul sa fie mentinut pentru minim 1 an de zile pentru ca reducerea sa se aplice, conditiile sale fiind mult mai bune decat cele ale Apple.

Now Google plans to up the ante at its app store: It will also move from a 70/30 split to 85/15 for subscriptions — but instead of requiring developers to hook a subscriber for 12 months before offering the better split, it will make it available right away. Sources said Google has already been testing the new split with some entertainment companies.

Atat Apple, cat si Google au testat deja noul sistem de impartire a incasarilor cu anumite trusturi media pentru a vedea daca exista motive pentru implementarea sa oficiala pentru dezvoltatori, iar ambele companii au considerat testele ca fiind un real succes.

Practic, dupa lansarea acestor modificari, dezvoltatorii de aplicatii vor incasa 85% din pretul unui abonament vandut prin aplicatiile proprii, daca utilizatorii cumpara abonamente de minim 1 an, iar reducerea comisionului s-ar putea aplica in viitor si la preturile de vanzare ale aplicatiilor.