Facebook este comparata cu Coreea de Nord de catre un fost angajat

Facebook este una dintre companiile in care foarte multe persoane si-ar dori sa lucreze, insa desi din exterior lucrurile par a fi grozave, in interior situatia este diferita, iar un fost angajat al companiei descrie o situatie care poate fi explicata foarte usor prin expresia : afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul.

Antonio Garcia Martinez este un fost manager de produse din cadrul Facebook, iar cartea lansata recent sub numele : Chaos Monkeys: Obscene Fortune and Random Failure in Silicon Valley, el compara compania Facebook cu Coreea de Nord prin prisma regulilor si modului in careangajatii pot evolua in cadrul sau.

Conform lui Martinez, birourile companiei Facebook sunt pline de sloganuri asezate strategic de catre oamenii din conducerea companiei, iar unora dintre angajati le este impus sa poarte un fel de uniforma care sa-i identifice cu Facebook, el comparand aceasta situatie cu cele din Coreea de Nord, sau chiar Cuba.

Fiind fiul unor imigranti cubanezi, Martinez nu este straind de sloganurile revolutiei cubaneze pe care le vedea pe peretii propriei case, sau ai multor cladiri, peretii Facebook avand foarte multe portrete ale presedintelui Mark Zucerkberg, impreuna cu sloganuri care indemnau angajatii sa fie indrazneti si curajosi.

“It’s often painted as a very meritocratic sifting of the best and the brightest. It’s all connections, happenstance, sheer luck, fate, etc. We had slogans on the walls, we were all wearing a uniform. It all felt very North Korean or Cuban, almost. And so in that moment, I just realized… the motive force in history, which is one egomaniac’s twitchy drive and then the common man’s desire to be part of a compelling story — which is what we were, we just were bit players in Zuckerberg’s story.”

Desi critica Facebook deoarece incearca sa le impuna angajatilor o anumita mentalitate si un anumit mod de viata, el crediteaza totusi conducerea companiei pentru modul in care isi face angajatii mult mai loiali si mult mai motivati sa dezvolte produse care rezista testului timpului, lucru demn de admirat la orice companie.

Realitatea este ca afirmatii de acest gen au fost facute si despre compania Apple si cu siguranta vor mai fi facute in legatura cu multe alte companii care au culturi similare, asa ca ramane de vazut ce alte informatii interesante vom mai afla despre alte companii atat de cautate de catre inginerii talentati.

2 COMENTARII