Samsung este umilita de catre Apple in propria tara

Samsung are parte de o umilinta serioasa in propria tara, asta deoarece un studiu realizat recent de catre cei de la Gallup sustine ca tinerii coreeni prefera iPhone-urile celor de la Apple in locul smartphone-urilor produse pe plan local de catre compania Samsung, situatia in sine fiind una destul de neobisnuita.

In SUA, majoritatea tinerilor prefera terminalele iPhone si nu smartphone-urile companiei Samsung, astfel ca pentru coreni vorbim despre o problema majora, deoarece in tara lor de origine persoanele cu varste cuprinse intre 20 – 30 de ani prefera sa cumpere produsele concurentei decat cele ale unei companii locale.

Daca tinerii prefera iPhone, atunci era normal ca persoanele in varsta sa prefere produsele celor de la Samsung, iar studiul releva faptul ca persoanele cu varste de minim 50 de ani prefera sa cumpere produsele companiei din Coreea de Sud, deci publicul tinta al Samsung este cel al batranilor, iar acest lucru nu este chiar atat de incurajator pentru investitori.

Avand in vedere aceste date, doar 3% dintre cei cu varste cuprinse intre 50 si 60 de ani detin si folosesc un terminal iPhone, procentul scazand la 1% in cazul celor in cazul celor care au varsta de peste 60 de ani, deci Apple nu reuseste la fel de bine ca Samsung sa atraga publicul in varsta, lucru relativ usor de inteles.

Coreenii cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani prefera Apple iPhone in locul altor smartphone, seria Galaxy S a Samsung fiind preferata de catre cei cu varste cuprinse intre 50 si 60 de ani. Conform unui studiu facut de catre Gallup Coreea de Sud saptamana trecuta pe 1004 persoane, 41% dintre participantii cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani folosesc iPhone. Studiul a dezvaluit faptul ca 3% dintre participantii cu varste intre 50 si 60 de ani folosesc iPhone, iar doar 1% dintre cei cu varste cuprinse intre 60 si 70 de ani folosesc iPhone.

Practic, Apple domina Samsung in Coreea de Sud acolo unde conteaza cel mai mult, adica in segmentul tinerilor care cumpara mai des smartphone-uri si o vor face pentru o perioada mai lunga de timp decat cei in varsta, situatia actuala fiind destul de neobisnuita pentru cei de la Samsung.

Avand in vedere acest context, va fi interesant de vazut cum isi va schimba compania Samsung strategia de promovare a smartphone-urilor in viitor, implementarea de functii cool in produsele sale putand atrage un numar mai mare de tineri catre brand, acest lucru fiind esential pentru companie.