Apple isi cere scuze pentru spam-ul iCloud, rezolva problemele

Unii dintre voi stiti deja ca de cateva saptamani iCloud este atacat de diversi hackeri care spameaza utilizatorii prin intermediul aplicatiei Calendar interconectata cu iCloud. Mai exact, utilizatorii primesc tot felul de invitatii pentru aplicatia Calendar de la diverse surse anonime, atacurile avand in vedere Apple ID-uri complet aleatorii.

Problema a devenit una atat de grava, incat compania Apple a recunoscut existenta sa si si-a cerut scuze pentru neplacerile create utilizatorilor de catre ea. Mai mult decat atat, cei de la Apple analizeaza serverele iCloud in mod constant pentru a descoperi sursele acestor atacuri si a le bloca inainte de a mai trimite alte invitatii nedorite.

Problemele privind spam-ul venit prin intermediul invitatiilor aplicatiei Calendar nu sunt noi, dar s-au intensificat in ultimele saptamani. Se pare ca extrem de multi utilizatori au fost atacati de catre hackeri, in principal din China, astfel ca Apple se vede obligata acum sa ia masuri pentru a-si proteja clientii de aceste atacuri.

Avand in vedere complexitatea problemei, din pacate nu exista o solutie simpla de a rezolva problemele spam-ului iCloud Clanedar in momentul de fata. Singura metoda de a scapa de spam implica dezactivarea completa a interconectarii dintre iCloud si aplicatia Calendar, dar asa ramaneti fara evenimente salvate in serverele Apple.

 

“We are sorry that some of our users are receiving spam calendar invitations. We are actively working to address this issue by identifying and blocking suspicious senders and spam in the invites being sent.”

icloud-calendar-spam

 

20 COMENTARII

  1. Este posibil ca să-ți blocheze contul icloud?, pt ca o prietena susține ca în timp ce se juca pe ipad ii s-a stins,după care la deschidere ii afișa icloud blocat

  2. Dacă îi afișa iCloud blocat, îi cerea și user-ul și parola. Dacă nu le știe, atunci iPad-ul a fost blocat pe drept de fostul proprietar.

  3. Am primit si eu saptamana trecuta o avertizare in calendar, nu stiam ce e … era si ceva in chineza, am sters “evenimentul”.

  4. Deci: mie mi s-a creat un eveniment in Calendar (am primit ca o notificare), am intrat in acest eveniment, si in partea de jos am dat Sterge eveniment. A disparut.

  5. deci nu trebuie sa acceptati nici sa declinati aceste invitatii … cica creati un nou calendar intrati pe fiecare invitatie innparte si o mutati in calendarul nou creat iar dula accea il sterge-ti …. asta am facut acum ceva zile … inca nu am alte prostii primite … vedem

  6. Orice interacțiune ai avea cu evenimentul din calendar, dai de știre spammerilor ca ai contul activ, de aceea, pana rezolva Apple situația, cel mai bine este sa modifici in iCloud (de pe calculator) setarea evenimentelor noi astfel incât acestea sa se ducă in mail.

  7. Am 10.2.1 instalat si nu mai pot face backup-uri in contul iCloud de pe telefon, dar nici de pe mac cu iTunes. Pe telefon imi apare ca “backup-ul nu a putut fi finalizat” si mi-l arata pe ultimul, de pe 22 ianuarie. La fel patesc si pe mac.
    Inainte am avut 10.3 beta 1 instalat si am trecut inapoi la 10.2.1 pentru Orange Wi-Fi, iar acum imi apare tot timpul sa fac update la versiunea beta, cu toate ca eu am sters profilul de dezvoltator.

  8. Ok. In sectiunea de backup-uri, la reinstalarea softului 10.2.1, imi apare sa instalez dintr-un backup vechi din ianuarie, iar daca vreau sa instalez dintr-un backup recent imi spune ca imi este necesar 10.3.
    Eu am facut reinstalarea din acel backup vechi cu 10.2, mi-am actualizat aplicatiile, iar daca vreau sa fac iarasi backup imi apare ca nu poate fi finalizat.
    Sa fie cauza asta care mi-ai semnalat-o tu, mai sus?
    Multumesc!