Google Pixel s-a vandut mai bine decat iPhone 7 de Black Friday ?

Google Pixel s-a vandut mai bine decat iPhone 7 de Black Friday in SUA ? Datele prezentate de catre o companie americana numita Localytics par sa sugereze acest lucru, insa doar pentru cei putin naivi. Puteti vedea mai jos o statistica privind creterea inregistrata in numarul de activari zilnice pentru anumite produse in weekend-ul Black Friday din SUA.

Google Pixel are de departe cea mai mare crestere in numarul de activari zilnice, el fiind urmat de catre Samsung Galaxy S7, iPad Pro 9.7 inch iPad Mini 2 si iPhone 7. Cel din urma terminal este noul smartphone Apple, in perioada Black Friday numarul de activari zilnice crescand cu doar 13% fata de numarul obisnuit din zilele anterioare.

Unii ar putea vedea aceasta diferenta drept o victorie majora pentru Google si Samsung, dar si faptul ca iPhone 7 inregistreaza vanzari foarte slabe in SUA. Ei bine lucrurile nu stau chiar asa, deoarece aceste procente reprezinta cresteri fata de valorile normale de activari din perioada anterioara Black Friday, deci ele arata doar cu cat au crescut efectiv activarile fiecarui produs.

Daca Apple activa cate 1 milion de iPhone 7 zilnic, in perioada Black Friday activarile au crescut cu doar 13% fata de normal zilnica a lunii decembrie. Google Pixel stim ca avea vanzari mult mai mici, deci daca se activau 100.000 de terminale zilnic pana de Black Friday, in acel weekend, numarul activarilor a crescut la peste 200.000, dar cu mult sub cel al iPhone 7.

Aceasta este situatia si pentru restul terminalelor mobile din acest grafic, numarul de activari crescand pentru ele, dar in raport cu numarul propriu de activari zilnice si nu al altor produse. In aceasta idee, nu putem spune nici daca Google Pixel sau Samsung Galaxy S7 au avunt vanzari mai bune decat iPhone 7, ci doar ca au avut vanzari mai bune decat ceea ce inregistrau companiile lor inainte de Black Friday.

google-pixel-vanzari-iphone-7-black-friday

3 COMENTARII

  1. O analiza foarte corecta! Variatia procentuala nu este neaparat relevanta, cata vreme de raportezi la baze de calcul diferite!

    Cu toate astea, nu stim numarul real de smartphone-uri vandute inainte de Black Friday, ca sa putem calcula cat s-au vandut ulterior. Am ceva dubii cand vorbim despre vanzari de 1 milion iPhone 7 zilnic, in conditiile in care Apple vinde maxim 250 milioane in 365 zile, insa din toate modelele de iPhone, nu doar iPhone 7.

    Doar in conditiile in care raportul de vanzari iPhone 7/Pixel era de 10:1 sau chiar 9:1 inainte de Black Friday, iPhone s-ar vandut mai bine ulterior, conform graficului.
    Daca iPhone 7 s-a vandut de doar 1-8 ori mai mult decat Pixel anterior, atunci in timpul Black Friday, Pixel a castigat competitia vanzarilor in fata lui iPhone 7.