Danemarca are acelasi curaj precum Olanda si obliga compania Apple sa inlocuiasca un iPhone 4 stricat cu un model nou, nu unul reconditionat, asa cum este practica standard a americanilor. Un danez s-a plans versiunii daneze a ANPC din cauza faptului ca Apple a vrut sa-i inlocuiasca un iPhone 4 stricat cu unul reconditionat in 2014 si a avut castig de cauza.
ANPC-ul danez a hotarat ca Apple incalca legislatia Danemarcei si ca prin oferirea unui iPhone 4 reconditionat nu respecta asteptarile legitime ale unui client de a primi un terminal nou sau echivalent cu cel cumparat. Mai mult decat atat, terminalul reconditionat are o valoare de revanzare mai mica deoarece foloseste piese reciclate de la alte modele.
Apple a atacat decizia intr-o instanta locala spunand ca toate terminalele reconditionate sunt testate si verificate in mod riguros pentru a indeplini cerintele unui produs nou. Instanta la care a ajuns dosarul n-a fost de acord cu Apple si a mentinut hotararea ANPC-ului danez, asa ca APple a decis sa faca apel impotriva acestei decizii la o instanta de rang superior.
La inceputul acestui an, o instanta din Olanda a luat o decizie similara intr-un caz in care a obligat Apple sa inlocuiasca un iPhone 6 stricat cu unul nou, nu reconditionat. Daca instanta de rang superior din Danemarca va lua o decizie similara, atunci vorbim despre a doua tara europeana in care Apple este obligata sa nu mai ofere terminale reconditionate in schimbul celor stricate.
“After an overall assessment, the court finds that David Lysgaard by the exchange had a legitimate expectation of receiving a Brand product equivalent to the original purchase. Since the remanufactured phone that David Lysgaard took delivery could contain recycled modules, the phone can not qualify as a brand new phone. In addition, as stated above, that the fact that the phone was not brand new, have apparently affects the phone’s sales value. Replacement delivery with a remanufactured iPhone therefore voted not match the original purchase agreement, as required under the Sale of Goods Act § 78 paragraph. 1 pt. 2.”
Eu nu înțeleg,adică îți iei un iPhone 7 plus acum și dacă cu o săptămâna înainte expirării celor doi ani de garanție ți se strica trebuie sa primești unul nou?
Daca îți iei un S-Klasse cu 100.000 € și după 2-3 ani și vreo 100.000 km rulați se strica motorul definitiv tre sa primesti un alt S-Klasse nou-nouț cu 0 km???
Ca așa zice legea sau cum?
daca tiai lua un s klasse si in primi 100.000 km ai primit bani inapoi sau altul nou indiferent de plangere , da , inseamna ca omu’ isi merita produsul.
În cazul descris de tine primești un motor nou nouț, și în niciun caz unul second hand de la cimitirul de mașini.
În plus, depinde pe ce ți se dă garanție. În cazul Mercedesului primești garanție pe componente, în cazul iPhone primești garanția pe dispozitiv.
PS: nu înțeleg reacția ta! Tu ești consumatorul, tu trebuie să te bucuri de efortul instanțelor de judecată de a face ceva care să îți aducă ție un plus. În schimb, reacția ta este de partea companiei 🙁
Nu ma înțelege greșit,ma bucur ca e așa,dar cumva ilogic. Toți or sa dorească sau o sa facă ceva in sensul ca sa se strice telefonul cu puțin timp înainte de expirarea celor 2 ani de garanție. Oare toți producătorii fac așa? Sincer,ma îndoiesc. Dacă mi s-a stricat un S6 de acum un an jumate de ex,îmi da Samsung unul nou?
Se pare că produsele Samsung nu au problema asta cu garanția, altfel și Samsung ar fi fost în aceeași situație cu Apple.
Dacă produsul este inutilizabil (displaygate, alte defecte de fabricație), ce vină are utilizatorul ca să primească un produs uzat?
În plus, eu știam că Apple îți dă un iPhone NOU atunci când al tău nu mai funcționează. Absolut toate comentariile pe idevice din partea cititorilor scriau asta. Toți îmi scriau ce serviciu post vânzare “impecabile” are Apple, pentru că nu mai stă să îți repare iPhone-ul, ci îți dă la schimb unul nou nouț “în țiplă”.
Deci?
Articolul nu spune ce problema a avut danezul cu al lui iPhone 4,deci nu 6 cu displaygate. Nu mi-ai răspuns la întrebare,dacă am un S6 de un an jumate și mi-au apărut sa zicem niște dungi pe ecran,îmi da Samsung unul nou sau îmi schimba ecranul?
E clar că Samsung trebuie să îți dea un smartphone absolut nou nouț în cazul ăsta. Dacă refuză, trebuie să fie dată în judecată, dar nu cred că Samsung face măgăriile astea.
Nu văd cum ai putea să îți strici tu smartphone-ul și să încasezi garanția. Nu mă refer la cazul în care îl trântești de asfalt, cine la cazul in care apare un defect din cauza fabricației.
Și spune-mi totuși, de ce săreau toți scriind că service-ul Apple este exemplar, și că îți schimbă iPhone-ul defect cu unul nou în țiplă? Se pare că nu e așa nici pe departe 🙂
Cum adică sa încasez garanția? Nu era vorba nici pe departe de returnarea contravalorii telefonului nou. Și nici de trântirea ecranului de pământ,ci de un defect de fabricație. Mie mi-au dat un alt 4S și soției la fel când le-am dus in service la Vodafone,la mine se stingea la 14-16% bateria iar soția problema cu faimosul wifi grey-out. Acum ca sa fiu sincer nu știu dacă telefoanele schimbate pe care le-am primit erau noi sau refurbished,ambele au venit cu țiplă peste ele și evident aveau alt IMEI.
Amfetamin, am obosit in conversatia asta. BIne, poate asa intelegi: garantia sa isi faca obiectul pentru care a fost constituita (e mai bine asa?)
La un defect de fabricatie, este absolut normal ca vanzatorul sa iti ofere un alt produs nou, in ideea ca acest nou produs nu are acel defect de fabricatie.
Daca mersi la restaurant si vezi ca bucatarul a pus prea multa sare in mancare incat nu o poti manca, cu siguranta ar trebui sa ti se ofere o portie noua, si nu colectata din portiile altor oameni care au lasat mancare in farfurie.
Daca defectul se poate repara prin inlocuirea unei piese defecte cu una noua, mi se pare rezonabil sa se rezolve astfel problema, insa sa ti se dea o piesa noua, nu una second hand.
Cand mersi la service cu masina sa schimbi discurile de frana, cu siguranta vrei sa ai discuri noi, si nu altele uzate luate din cimitirul de masini.
Cred ca sunt destul de bine inteles 🙂