iPad ramane in topul tabletelor in T4 2016

In ciuda scaderii serioase a vanzarilor, tabletele iPad raman in continuare in topul celor mai vandute tablete si in T4 2016, dar cu o diferenta mai firava fata de Samsung. Apple a vandut 13.1 milioane de tablete iPad in T4 2016, cu 3 milioane de unitati mai putin decat in T4 2015, scaderea procentuala fiind de 19% in doar un singur an de zile.

Desi tabletele iPad au scazut in vanzari, nici Samsung nu a avut parte de o evolutie mai buna, vanzarile sale de tablete scazand cu 1 milion de unitati, de la 9 la 8 milioane. Amazon a avut parte de o evolutie negativa deasemenea, insa mult mai mica, cei de la Huawei si Lenovo avand totusi cresteri de 43.5 si respectiv 14.8% fata de T4 2015.

In ciuda scaderii vanzarilor de tablete iPad, cota de piata detinuta de catre compania Apple a crescut de la 24.3% la 24.7%, iar asta pe fondul unei scaderi masive a vanzarilor de tablete. La nivel global, vanzarile de tablete au scazut cu nu mai putin de 20%, sau 13.3 milioane de unitati, semn ca lumea nu mai este interesata de aceste produse.

Practic, piata tabletelor pierde teren in fata celei a calculatoarelor si asta in ciuda faptului ca mai toti analistii anuntau ca cea din urma este pe “moarte”. Realitatea este ca lumea cumpara tablete mult mai rar si nu mai este la fel de interesata de catre ele din cauza numeroaselor limitari pe care le au.

“Apple’s venerable hold on the tablet market is yet to be challenged although the company is not immune to overall market challenges, declining 18.8% in 4Q16. The iPad Pro lineup made up only a small portion of overall shipments as the iPad Air 2 and Mini tablets continued to account for the majority of the shipments for Apple. For every 10 slate tablets shipped, Apple only sold 1 iPad Pro tablet.”

ipad-cota-piata-t4-2016