iPhone 7 nu ajuta Apple sa-si creasca vanzarile in China

iPhone 7 nu ajuta Apple sa-si creasca vanzarile in China

iPhone 7 nu a reusit sa castige increderea chinezilor, in ciuda faptului ca este extrem de popular si cautat la nivel global, ajutand Apple sa stabileasca un nou recrd de vanari in materie de terminale iPhone. In China, compania Apple se afla pe locul 4 in topul celor mai mari producatori de smartphone-uri, in cadere libera fata de anul trecut.

Daca in T4 2015 Apple vindea 17.1 milioane de smartphone-uri si era al doilea mare producator de smartphone-uri in China, in T4 2016 a vandut doar 14.9 milioane de unitati. In fata sa se afla acum Oppo, tot Huawei si Vivo, in cazul primei si a treia companii dublarile vanzandu-se in doar un an de zile, Oppo avnad cea mai mare crestere.

Vanzarile Huawei au crescut cu 5 milioane de unitati in doar un singur an, iar asta in timp ce vanzarile companiei Xiaomi au scazut cu 5.8 milioane de unitati. Cei de la Xiaomi au inregistrat si cea mai mare scadere in vanzari dintre producatorii din top 5, iar asta in conditiile in care vanzrile totale in China in T4 2016 au crescut cu 19%.

Principala problema a companiei Apple este ca iPhone 7 este vandut la preturi mai mari decat cele ale produselor comercializate de catre Oppo, Huawei, sau Vivo. Mai mult decat atat, produsele acestor companii au unele functii precum incarcare rapida, incarcare wireless, dar si un Android mult mai liber, ele motivand cresterile in vanzari.

Fara un iPhone 8 care sa “dea lumea pe spate”, compania Apple are sanse foarte mici de a isi mentine macar vanzarile in China.

iphone-china

Articolul anteriorPolitia Romana cumpara software pentru a extrage date din telefoane
Urmatorul articolHTC 11 – specificatiile tehnice confirmate de o noua poza
  • Viorel Predatorul

    Apple a înregistrat un boom de vânzări când a intrat pe piața chinezească. De atunci, nu mai poate.
    Costul de producție între iPhone și restul produselor concurente cu Android este similar, dar deh: Apple produce cu 220 și vrea să vândă cu 750 pe când alții produc cu 200 și vând cu 350.
    E clar că atâta vreme cât smartphone-ul iPhone poate fi substituibil cu un produs similar la jumătate de preț… nu trebuie să fii economist ca să înțelegi de ce iPhone se vinde și mai slab decar Oppo, Huawei, etc

  • Problema e alta, Apple isi dezvolta singura serviciile si sistemul de operare, in timp ce restul capuseaza Google. N-ai cum sa faci cu 220, sa vinzi cu 350 si sa mai sustii atatea servicii, plus sa dezvolti un OS, sa platesti licente, etc.

  • Viorel Predatorul

    Păi Google nu vinde Androidul. Google îl dă gratis, și câștigă din reclamă.
    Modelul de business al Apple este diferit de cel al lui Google:
    – Apple vinde hardware și nu o interesează ce se întâmplă cu hardware-ul ulterior vânzării
    – Google câștigă după momentul achiziției hardware-ului, și o interesează foarte mult ce face clientul ulterior vânzării.

    De aia Apple vrea să îți deterioreze iPhone-ul ca să cumperi altul, iar Google depune eforturi să folosește cât mai mult acel hardware.

    Apple are o dilemă: dacă vinde iPhone-ul ieftin, nu mai este perceput ca un brand exclusivist. Profitabilitatea per unitate îi va scădea, și astfel îi scade și valoarea bursieră.
    Dacă vinde iPhone în continuare scump, își menține profitabilitatea per unitate, dar s-ar putea să devină din ce în ce mai puțin relevantă pe piață.

    Apple ar face bine să își facă două linii de iPhone:
    1. Un iPhone IEFTIN de 250-300 euro maxim ,cu materiale premium
    2. Un iPhone FOARTE SCUMP des 1000-1500 euro cu materiale exotice, funcții avangardiste, etc.
    Cu iPhone-ul ieftin ar câștiga cotă de piață și ar distruge concurența Huawei, Oppo, etc. Cu iPhone-ul scump și-ar menține profitabilitatea.

  • Tocmai, ca nu producatorul dezvolta sistemul de operare, ci altcineva, deci el nu trebuie sa-si bata capul cu asa ceva, de aia isi permite sa vanda ieftin. Nu face nici servicii proprii, decat eventual low-cost.

  • Viorel Predatorul

    Ok, înțeleg ce spui în legătură cu ce costuri are Apple cu iOS. Nu știu cât înseamnă costul dezvoltării și întreținerii ios per iPhone, dar e clar că e un cost acolo, pe care alte companii nu îl au.
    Compar cu cât costă un update de Mac OS (15-20 euro)… Dacă iOS ar costa 50 dolari în prețul iPhone-ului, tot nu s-ar justifica prețul mare al iPhone-ului față de concurență. Cu 59 dolari per device, ios ar genera 200 milioane iPhone-uri x 50 = 10 miliarde de dolari 🙂 Nu cred că iOS e așa de costisitor 🙁 dar ai dreptate: e un cost în plus pentru Apple.