Prima Pagina Google Google stie tot ce faci chiar si cand nu esti pe internet

Google stie tot ce faci chiar si cand nu esti pe internet

Google este din nou aspru criticata pentru modul in care isi urmareste utilizatorii sistemului de operare Android, dar si ai serviciilor online/offline oferite in lumea intreaga. Conform unor informatii aparute in cursul acestei zile, se pare ca Google monitorizeaza inclusiv ceea ce cumpara clientii americani din magazinele fizice din SUA.

Chiar daca nu facem cumparaturi online, Google stie unde ne aflam in orice moment prin preluarea de informatii din Google Maps, YouTube si coroborarea lor cu tranzactii financiare. Google are acces la 70% dintre tranzactiile facute folosind carduri bancare in SUA, deci practic stie foarte bine ceea ce cumpara americanii in viata de zi cu zi din magazine fizice sau online.

Analizand aceste informatii, cei de la Google au imbunatatit platforma Adwords pentru vanzarea de reclame cat se poate de targhetate. Practic, Google ii poate spune unui advertiser daca reclama afisata online unei persoane a si dus acea persoana intr-un magazin sa cumpere produsul, lucru pe care in mod normal nu ar avea cum sa il fle singura.

Preluand totusi date din toate aplicatiile si serviciile sale, cei de la Google monitorizeaza tot ceea ce fac oamenii care ii folosesc serviciile, fara ca ei sa stie. Problema este si mai mare deoarece monitorizarea este legata de informatii privind tranzactiile financiare, lucru pe care autoritatile americane nu-l vad cu ochi chiar atat de buni.

Google spune ca nu incalca in vreun fel intimitatea consumatorilor, insa stim cu totii realitatea, iar informatii de acest gen nu fac decat sa confirme ceea ce ne speria pe toti.

“Google has begun using billions of credit-card transaction records to prove that its online ads are prompting people to make purchases – even when they happen offline in brick-and-mortar stores. The advance allows Google to determine how many sales have been generated by digital ad campaigns, a goal that industry insiders have long described as “the holy grail” of online advertising.”