Prima Pagina Apple Asa Arata Sistemul de Ghidare Autonoma al Apple

Asa Arata Sistemul de Ghidare Autonoma al Apple

Sistemul de ghidare autonoma pentru automobile dezvoltat de catre compania Apple apare astazi intr-un prim clip video care ni-l prezinta in utilizare.

BLACK FRIDAY 2017 LIVE BLOG cu REDUCERI IN TIMP REAL!

Apple are un sistem de ghidare autonoma pentru automobile in pplin proces de dezvoltare, cei din Cupertino creandu-l initial pentru o masina proprie, insa in final se pare ca l-ar putea vinde unor parteneri. In clipul video de mai jos puteti vedea cum arata acest sistem de ghidare autonoma pe care compania Apple il are in dezvoltare, el fiind filmat pe o masina folosita de Apple pentru teste.

Apple dezvolta aceasta tehnologie in cadrul unui proiect care are denumirea Titan, iar ceea ce vedeti pe masina este departe de ceea ce va fi integrat in automobile comerciale. Compania Apple a creat un set-up complex pentru a putea ajuta masinile sa se ghideze autonom, insa versiunea finala nu va fi la fel de mare, dar probabil va necesita mai mult de 2 camere pentru a ghida automobilele pe drumuri.

Apple nu a dorit sa ofere foarte multe detalii cu privire la proiectul Titan, insa unii parteneri au inceput sa discute despre ceea ce vor americanii sa faca in viitor. Ei dezvolta acest sistem de ghidare autonoma pentru a-l vinde producatorilor de automobile care sunt interesati sa implementeze aceasta tehnologie, dar nu au bani sa o dezvolte singuri, majoritatea facand deja asta de ceva vreme.

Apple a esuat in tentativa de a dezvolta o masina, insa poate ca un sistem de ghidare automata pentru automobile va fi mai usor de creat de catre cei din Cupertino. Google lucreaza la asa ceva de ani de zile, asa ca probabil Apple va reusi sa il termine ceva mai repede.

emag black friday lista reduceri
  • B06DAN

    Interesant. Banuiesc ca pana ce va ajunge la finalul proiectului se vor diminua in marime, parca e o drona uriasa pe masina.

  • Eu nu înțeleg ce este cu acea nava spațială pusă peste mașina. De ce nu se pot folosi de acel sistem “Birds Eye View” care vine instalat pe Mercedes, Toyota…etc? Practic este invizibil, nu trebuie sa pui un coteț de găini deasupra mașinii. Acest design oare este făcut tot de Jony Ive?

  • fane

    SUPERB

  • Dan

    Camera 360deg e useless când e nevoie de calcularea distanței până la obstacole. Pentru asta e nevoie de un sistem foarte complex de unități laser transmitter/receiver care stau la baza sistemului LIDAR (LIght Detection And Ranging). Asta e ceea ce @B06DAN numește (și îi dau dreptate) “o dronă uriașă pe mașină” 🙂

  • Dan

    Ceea ce se vede acolo e deja o “mărime diminuată”. Până nu vor găsi o modalitate de a încorpora sistemul în caroserie, asta va rămâne cea mai high-tech soluție 😀

  • Dan

    Corecție: am vrut să spun ”ansablul de camere 360deg” din care e compus BEV.

  • Pai și camerele acelea inteligente de pe multe modele care citesc semnele de circulație, măsoară distanță dintre vehicule, văd obstacole, te anunța cand ai ieșit de pe banda ta, frânează mașina in momentul in care întâlnește un obstacol…etc, de ce nu s-ar putea folosi împreuna cu un calculator de bord cu inteligenta artificiala? Acele camere exista pe multe modele, sunt foarte performante și au inclusiv viziune nocturna care îți oferă aceleași funcții pe care le oferă și pe timp de zi.

  • Dan

    Fii sigur că dacă ar fi fost suficient de bune (citește “accurate”) pentru scopul ăsta, le-ar fi folosit. Sistemul de distance/depth ranging LiDAR e mult superior camerelor (care *aproximează* distanțele), prin faptul că măsurătorile sunt incredibil de exacte (vorbim de marje de eroare de zecimi, poate chiar sutimi de milimetru la sute de metri), asta întâmplându-se aproape instantaneu. Pentru un vehicul care se deplasează într-un mediu în care un potențial obstacol poate fi nu doar static, ci mai ales în mișcare, nu există o soluție mai rapidă, așadar mai eficientă decât LiDAR. Am I making sense? 🙂

  • Dan

    Camerele pe care le menționezi tu sunt foarte folositoare în scopurile pentru care au fost create.

  • Dan

    Ca să revenim la subiect, or fi urâte sau cel puțin ciudate “navele alea spațiale” pe cupolele mașinilor autonome, dar ăsta e un inconvenient minor. Form follows function 😀

  • Nu te contrazic, nu am probat ambele tehnologii ca Samsung fiu sigur de aceste diferențe. Așa că trebuie să te cred.😉