Vodafone. AMENDA din Cauza TELEKOM si a unui fost client RCS & RDS

Vodafone. ANPC a amendat operatorul de telefonie mobila din cauza unei probleme a Telekom, in urma unei plangeri facute de catre un fost client al RCS & RDS.

vodafone amenda

Vodafone. Operatorul telecom a avut parte de o amenda impusa impotriva sa de catre protectia consumatorului din cauza unor probleme pe care le-a avut compania Telekom, un client al RCS & RDS initiind plangerea. Amenda de 10.000 de LEI a fost impusa celor de la Vodafone dupa ce au portat un client din reteaua RCS & RDS, insa nu l-au atentionat ca nu poate primi apeluri si mesaje SMS de la persoane din reteaua Telekom, din cauza celor din urma.

Vodafone. Amenda a fost impusa deoarece acel client al RCS & RDS, inaintea portarii, nu a fost informat despre faptul ca nu va putea sa comunice cu el niciun client din reteaua Telekom dupa ce isi va schimba reteaua. Problema este ca Vodafone stia despre existenta acestor disfunctionalitati ale retelei de telefonie in momentul in care a aprobat portarea clientului de la RCS & RDS, si pentru ca nu l-a anuntat, a primit o amenda de 10.000 de LEI, infima pentru companie.

Vodafone. AMENDA din Cauza TELEKOM si a unui fost client RCS & RDS

Vodafone. Operatorul a sustinut ca un angajat i-ar fi comunicat telefonic fostului client al RCS & RDS faptul ca nu va putea fi contactat din reteaua Telekom, dar si ca problema trebuie rezolvata de catre cel din urma. In ciuda celor spuse de catre avocatii companiei Vodafone in instanta, un judecator a decis ca operatorul trebuie sa plateasca acea amenda, deci cel mai probabil nu a putut demonstra ca a notificat fostul client al RCS & RDS in legatura cu problemele din retea.

Raportat la valorile sociale ocrotite prin norma de drept încălcată și luând în considerare faptul că aceste disfuncționalități au afectat un număr foarte mare de clienți (așa cum a arătat chiar Vodafone România) instanța apreciază că în speță nu se impune nici reindividualizarea sancțiunii sub aspectul limitei de amendă contravențională, nici înlocuirea amenzii cu avertisment. Raportat și la scopul sancționării contravențiilor din perspectiva formării unei conduite civice corecte a făptuitorului, prevenirea comiterii unor noi contravenții atât de către contravenientul însuși, cât și de către alte persoane, se cuvine menținerea amenzii aplicate, instanța apreciind că scopul educativ al acesteia nu poate fi atins doar prin aplicarea sancțiunii contravenționale a avertismentului și atenționarea Vodafone României ca pe viitor sa nu mai încalce prevederile legale în materie. Față de toate aceste considerente, instanța va respinge plângerea contravențională conform dispozitivului.

Vodafone. Ar fi interesant de vazut cam cati clienti ar mai fi in situatii similare, chiar daca RCS & RDS a pierdut foarte putini clienti prin portare, compania reusind sa atraga foarte multi clienti prin aceasta metoda. Vodafone a facut totusi sesizare la ANCOM dupa descoperirea problemelor existente pentru reteaua Telekom, iar operatorul a fost amendat cu 200.000 de LEI pentru neportarea a 1232 numere de telefon, si intarzierea portarii pentru alte 4941.