Vodafone CASTIGA in fata ANAF, iar Clientii PIERD

Vodafone a castigat in fata ANAF intr-un proces important, insa din pacate clientii sunt cei care pierd cel mai mult de pe urma deciziei din 2019.

1

vodafone anaf

Vodafone a obtinut o in instanta o victorie impotriva ANAF, care va avea un efect negativ asupra clientilor din Romania, pentru ca acestia vor putea fi iar indusi in eroare cu materiale publicitare inselatoare. ANAF a sanctionat in 2016 Vodafone pentru ca a folosit in mod inselator cuvantul “nelimitat” in reclamele sale, si i-a interzis dreptul de a-l folosi in continuare in materialele publicitare pe care le face, insa din pacate o instanta nu a sustinut aceasta decizie.

Vodafone a fost amendata cu 5000 de LEI si a avut interzis dreptul de a folosi cuvantul “nelimitat” in reclamele pentru serviciile sale, iar asta pentru ca desi promova abonamente cu minute si SMS-uri “nelimitate”, in realitate existau limite pentru ele. ANAF a considerat in mod corect ca Vodafone isi minte clientii cand le promite servicii de acest gen, dar de fapt ii limiteaza, insa Tribunalul Bucuresti a fost de parere ca operatorul poate sa faca in continuare acest lucru.

Vodafone CASTIGA in fata ANAF, iar Clientii PIERD

Vodafone a obtinut printr-o decizie definitiva dreptul de a folosi cuvantul “nelimitat” in ofertele pe care le face pentru produsele sale, desi in realitate exista limite pentru apeluri, SMS-uri, iar internetul are viteza redusa la o viteza de nimic. Ultimele probleme serioase cu “nelimitatul” din abonamente au aparut dupa eliminarea roaming-ului, iar nu doar clientii celor de la Vodafone au aflat ca de fapt nu pot vorbi chiar atat de mult atunci cand nu se afla in Romania.

Atâta vreme cât cuvântul sau expresia folosite în cadrul publicității sunt corespunzătoare stării de fapt, nu poate fi interzisă folosirea lor. Apelanta (Vodafone România – n.r.) are posibilitatea să corecteze fie reclamele publicitare, fie condițiile contractuale, astfel încât acestea să fie concordante. Într-o asemenea împrejurare, în funcție de context, ar putea fi folosit cuvântul “nelimitat” în condiții de legalitate. Ca urmare, Tribunalul București reține că în mod greșit intimata (ANAF – n.r.) a dispus interzicerea folosirii unui cuvânt în cadrul campaniilor publicitare, o asemenea interdicție neavând suport legal. Pentru considerentele de mai sus, instanța va admite apelul formulat, va schimba în parte sentința apelată în sensul în care va înlătura măsura complementară dispusă prin procesul verbal de contravenție.

Vodafone a reusit sa obtina o victorie in timp ce Orange a pierdut anul trecut in fata ANAF intr-un proces similar, doar ca atunci primise numai o amenda, nu si o restrictie de a folosi cuvantul “nelimitat” in ofertele pe care le facea. In cazul Vodafone lucrurile revin la normal, astfel ca orice fel de abonament “nelimitat” pe care il cumparati, poate fi considerat extrem de limitat, mai putin internetul, care chiar e nelimitat, doar ca dupa consumarea traficului alocat, nu mai puteti face nimic cu el.

Vodafone, la fel ca si ceilalti operatori din Romania, are oferte nelimitate pentru cam orice va doriti, exceptand serviciile de roaming.