NASA. Premiera ULUITOARE cu un ASTEROID ce a SOCAT Cercetatorii

NASA. O premiera uluitoare a fost descoperita de catre cercetatori in legatura cu un asteroid care a socat comunitatea stiintifica, iata ce a fost dezvaluit.

NASA. Premiera ULUITOARE cu un ASTEROID ce a SOCAT Cercetatorii

NASA. O premiera uluitoare cu un asteroid i-a socat pana si pe cercetatorii care au descoperit aceasta incredibila demonstratie a faptului ca inca nu stim chiar atat de multe despre aceste corpuri cosmice. Mai exact, conform cercetatorilor care au folosit telescoapele NASA pentru a urmari un asteroid numit 6478 Gault, acesta a fost surprins in timp ce si-a schimbat culoarea, ceva ce nimeni nu a crezut pana acum ca ar putea fi posibil.

NASA. Acest asteroid se afla intre planetele Marte si Jupiter, el avand inclusiv o centura formata din alte roci cosmice mai mici, activitatea sa fiind in mod normal asociata cu cea a cometelor. Chiar si asa, cercetatorii care au folosit aparatura NASA pentru a descoperi acest asteroid au observat in timp real cum si-a schimbat acesta culoarea, iar pentru asta au o explicatie destul de interesanta, care deocamdata nu e confirmata de alti cercetatori.

NASA. Premiera ULUITOARE cu un ASTEROID ce a SOCAT Cercetatorii

NASA. Cercetatorii sustin ca emisiile de particule pe care le lasa “coada” acestui asteroid in timp ce calatoreste prin univers si-a modificat culoarea din cauza particulelor care se desprind de pe el in mers. Asteroidul a fost descoperit acum 31 de ani, si are un diamentru de aproximativ 4 kilometri, insa pana in prezent NASA, sau alti cercetatori, n-au vazut vreo asemenea schimbare a culorii sale, in ciuda faptului ca se mica destul de rapid.

“Aceasta a fost o surpriză foarte mare. Credem că am fost martorii asteroidului pierzându-și praful roșiatic în spațiu și vedem straturile subiacente, proaspete de albastru. Este pentru prima dată când am știut că vedem un corp stâncos care emite praf, cam ca o cometă. În cazul în care este posibil să existe un anumit mecanism de responsabilitate pentru emisia de praf este diferită de comete și diferită de majoritatea celorlalți asteroizi cu centură principală activă.”

NASA. Din pacate foarte multe detalii despre aceasta schimbare de culoare observata in premiera, si in timp real, nu exista, iar asta pentru ca nu exista si alte inregistrari pentru a putea face si comparatii intre ele. Pe de alta parte, NASA are parte de o premiera foarte interesanta care ne arata cat de complex este universul, dar si cat de multe secrete inca mai exista in intreaga sa intindere, si cate mai avem de descoperit in continuare.

NASA. Acest asteroid nu va ajunge vreodata in apropierea pamantului, si va ramane aproape de planetele Marte si Jupiter, fara a se lovi si de acestea, ceea ce fac eo alta schimbare de culoare foarte posibila.