Doi ASTEROIZI PERICULOSI OBLIGA NASA sa Emita o Noua ALERTA

NASA a emis o noua alerta importanta din cauza a doi asteroizi periculosi care au fost detectati calatorind cu viteze de zeci de mii de kilometri spre Pamant.

nasa asteroizi periculosi

NASA a fost obligata sa emita o noua alerta pentru Pamant din cauza a doi noi asteroizi care se indreapta cu zeci de mii de kilometri pe ora spre planeta noastra, ambii urmand a ajunge in apropierea Terrei zilele acestea. Primul asteroid pentru care NASA a emis o alerta are denumirea 2017 TJ4, acesta calatorind cu o viteza de 32.000 KM/h in momentul de fata, iar conform calculelor facute de catre agentia spatiala, ajunge la Pamant duminica.

NASA a descoperit acest asteroid in cursul anului 2017, si sustine ca are un diametru de 24 – 53 metri, deci la o viteza de 32.000 KM/h va produce pagube insemnate daca ar lovi planeta Pamant. Conform celor de la NASA, acest asteroid este unul din categoria Aten, insa spre bucuria tuturor celor de pe Pamant, se pare ca nu exista vreun indiciu care sa dea de inteles ca ar urma sa aiba vreun impact, el urmand a trece la o distanta considerabila.

Doi ASTEROIZI PERICULOSI OBLIGA NASA sa Emita o Noua ALERTA

NASA a emis o alerta si pentru un al doilea asteroid care are denumirea 2019 SL7, acesta fiind descoperit in cursul acestui an, si se deplaseaza cu o viteza de 61.000 KM/h, de aproape 2 ori mai rapid decat celelalt. Partea buna in cazul acestui asteroid este ca el are un diametru de doar 11 metri, deci daca ar fi sa loveasca Pamantul, chiar si cu o viteza atat de mare, nu ar produce distrugeri atat de mari, conform calculelor celor de la NASA.

“NASA a prezis că Asteroid TJ4 se va închide pe Pământ în jurul orei 12.46 pm BST (11.46 am UTC) sâmbătă, 5 octombrie. Când se va întâmpla acest lucru, următorii asteroizi ai NASA au spus că roca spațială va zbura cu viteze de aproximativ 19.863 km / h (31.986 km / h). Asteroidul cunoscut sub numele de 2019 SL7, care va trece de pe Pământ pe 9 octombrie, a stârnit interesul NASA. La 21 de metri lățime, stânca spațială este de doar două ori mai mare decât dimensiunea unui autobuz cu etaj dublu, care este de 11,1 metri. Asteroid 2019 SL7 crește o viteză uimitoare de 17,1 kilometri pe secundă – sau 61.500 de kilometri pe oră.”

NASA sustine ca acest al doilea asteroid se va apropia la o distanta de 538.162 kilometri de Pamant, adica una echivalenta cu de 1.4 ori distanta de la Terra la Luna. In ciuda faptului ca al doilea asteroid va trece la o distanta considerabila de Pamant, cei de la NASA il includ totusi in categoria obiectelor cosmice care trec in apropierea Pamantului, deci il considera a fi periculos pentru ca traiectoria sa se poate modifica oricand.

NASA emite in cam fiecare zi alerte privind asteroizi care se apropie de Pamant, insa de putine ori vorbim despre unii care ajung atat de aproape, sau chiar mai aproape.