NASA: ALERTA, 2 ASTEROIZI vin spre Pamant pe 23 Octombrie

NASA a fost obligata sa emita o noua alerta pentru 2 asteroizi care vin cu viteza foarte mare la Pamant in ziua de 23 octombrie, iata ce spun americanii.

NASA ALERTA ASTEROIZI Pamant 23 Octombrie

NASA a emis pentru 23 octombrie o noua alerta care vizeaza doi asteroizi ce se indreapta cu foarte mare viteza spre Pamant, ei urmand a ajunge langa planeta noastra in urmatoarele ore. Asteroizii au fost descoperiti tarziu de catre cei de la NASA, pe 20 octombrie, insa se indreapta cu viteze de peste 30.000 KM/h spre planeta noastra, astfel ca era normal sa fie emisa si o alerta pentru ca vorbim despre doua roci mari care pot provoca pagube.

NASA  a ales denumirile 2019 UJ1 si 2019 UZ pentru acesti asteroizi, ei avand diametre cuprinse intre 7 si 18 metri, deci n-ar fi distrusi complet in atmosfera inainte de a se apropia de suprafata Pamantului. NASA stie acest lucru, astfel ca a ales sa alerteze intreaga planeta pentru eventualitatea in care acesti asteroizi ar patrunde prin atmosfera terestra, iar asta deoarece in aceasta situatie ei ar putea exploda aproape de suprafata, si ar putea produce pagube mari.

NASA: ALERTA, 2 ASTEROIZI vin spre Pamant pe 23 Octombrie

NASA a descoperit surprinzator de tarziu acesti doi asteroizi, dar calculele facute de catre ei pana acum sugereaza faptul ca sansele de impact cu planeta noastra sunt destul de mici. Totusi, Pamantul este lovit zilnic de foarte multi asteroizi de dimensiuni mici, conform celor de la NASA, iar partea buna este ca acestia sunt distrusi in atmosfera, la altitudine foarte mare de suprafata, deic nu afecteaza in vreun fel vietile oamenilor.

NASA spune ca ambii asteroizi ar trebui sa treaca la distante de Pamant care echivaleaza cu aproximativ de 3 ori distanta dintre planeta noastra si Luna, deci in mod teoretic ar trebui sa fim in siguranta. Chiar si asa, NASA e obligata sa emita alerte pentru asteroizi de dimensiuni atat de mari, mai ales ca acestia trec mai aproape de Pamant decat majoritatea rocilor care sunt detectate de catre agentiaspatiala americana.

NASA detecteaza foarte des multi asteroizi in univers, iar pentru ca exista sanse foarte mari ca macar unul sa ne loveasca planeta in urmatorii ani, a creat un sistem planetar de aparare numit DART.