NASA: NESSI este SECRETUL ULUITOR al Agentiei Spatiale din SUA

NASA a dezvaluit in sfarsit secretul din spatele NESSI, un instrument uluitor pe care-l foloseste pentru a analiza universul care ne inconjoara.

NASA NESSI

NASA investeste anual zeci de miliarde de dolari pentru a explora spatiu cosmic, sau pentru a crea diverse nave spatiale, sau alte instrumente care sa o ajute sa descopere cat mai mult din ceea ce ne inconjoara. NESSI este unul dintre aceste instrumente, acesta fiind un acronim pentru un instrument spectroscopic din telescopul Hale, aflat in San Diego, iar cu ajutorul sau cei de la NASA pot sa analizeze atmosfera exoplanetelor pe care le descopera.

NASA a creat NESSI special pentru a analiza atmosfera planetelor care se afla in afara sistemului nostru solar, iar informatiile ne ajuta extrem de mult sa ne putem face o idee cu privire la ceea ce se ascunde prin univers. Conform celor de la NASA, instrumentul NESSI foloseste undele de lumina cu infrarosu pentru a analiza cerul, deci poate detecta si obiectele reci din univers, cum ar fi exoplanetele aflate la distante foarte mari de Pamant, si le poate analiza.

NASA: NESSI este SECRETUL ULUITOR al Agentiei Spatiale din SUA

NASA descopera aceste planete cu ajutorul NESSI in momentul in care lumina emisa de catre stelele pe care le orbiteaza scade pentru perioade foarte scurte de timp. Daca NASA poate sa si detecteze la ce intervale de timp se petrec in timp periodic aceste fenomene, atunci cu NESSI poate detecta daca o planeta se interpune intre stea si Pamant, iar apoi poate analiza mai intens universul pentru a vedea ce fel de planeta este aceea.

“NESSI este un instrument puternic care ne ajută să ne întâlnim cu familia. în urmă cu cinci ani, după cunoștințele noastre cele mai bune, am crezut că suntem singuri. Acum știm că – cel puțin în ceea ce privește planetele – nu suntem și că această familie este extinsă și foarte diversă. Putem alege părțile din spectru în care se află moleculele, pentru că asta căutăm cu adevărat în infraroșu în aceste exoplanete – semnături moleculare de lucruri precum dioxid de carbon și apă și metan pentru a ne spune că se întâmplă ceva interesant. în acea planetă anume.”

NASA poate descoperi in acest fel cat de mare este respectiva planeta, iar NESSI analizeaza lumina produsa inainte si dupa ce planeta se interpune intre pamant si stea, asa detectand si atmosfera sa. NESSI este atat de avansat incat poate detecta diversele molecule care fac parte din atmosfera unei exoplanete, iar asa NASA reuseste sa descopere cat de variate pot fi exoplanetele aflate la distante atat de mari de Pamant in momentul de fata.

NASA a descoperit foarte multe exoplanete pana in momentul de fata, dar a oferit destul de putine informatii cu privire la atmosfera acestora, asteptarile oamenilor fiind, desigur, mult mai mari.