UBER: Noi PROBLEME MARI in Romania, DE CE Apar PLANGERILE

UBER are noi probleme mari in Romania, iata de ce au inceput sa apara din nou plangeri in legatura cu foarte populara platforma de transport alternativ.

UBER protest

UBER are noi probleme in Romania, platforma de ridesharing incepand anul 2020 destul de bine, insa lucrurile se complica din nou pentru ea, iata ce s-a intamplat astazi, si ce impact ar putea avea. UBER este tinta unui nou protest, nu mai putin de 300 de taximetristi blocand centrul Iasiului astazi pentru a reclama faptul ca soferii platformei de ridesharing nu sunt verificati de autoritati pentru a se vedea daca respecta noua lege intrata in vigoare la 1 februarie.

UBER, la fel ca Bolt, Clever, Yango, trebuie sa aiba soferi care sa respecte o serie de reglementari legale impuse de catre Guvernul Romaniei, astfel incat ei sa isi poata desfasura activitatea in tandem cu taximetristii. Ei bine, cei din Iasi sunt suparati ca autoritatile nu-i verifica pe soferi UBER care ies in trafic, si ca acestia le fura clientii, desi n-au vreo dovada clara a faptului ca acei soferi respecta, sau nu, noua legislatie impusa in Romania de la 1 februarie.

UBER: Noi PROBLEME MARI in Romania, DE CE Apar PLANGERILE

UBER a avut soferii verificati in Bucuresti dupa 1 februarie, la fel ca si celelalte platforme de ridesharing, politistii dand o serie de amenzi, retinand certificate de inmatriculare, totul pentru a-i speria pe cei care nu respecta legea. Nu se stie daca la Iasi s-a intamplat ceva similar, insa taximetristii sunt foarte suparati din cauza faptului ca UBER, ca si alte platforme de ridesharing, le fura clientii, lucru care e reclamat de fapt de taximetristii din toata tara.

“Dacă din 2015 până pe 1 februarie 20120 toate instituţiile statului spuneau că nu au un cadru legal să fie sancţionat acest transport alternativ, astăzi avem această Ordonanţă 49, articolul 21, care spune clar că activitatea de transport alternativ se face în condiţiile legii 38. Adică, orice persoană de transport, fie persoană independentă, AF, PF sau SRL trebuie să aibă la bordul maşinii aparat fiscal, casă de marcat fiscală. Ce înseamnă acest lucru? Că legiuitorul a recunoscut că din 2015 până acum cei care au făcut transport alternativ au făcut evaziune fiscală.”

UBER a reusit sa atraga foarte multi dintre clientii taximetristilor multumita faptului ca ofera un serviciu diferit, mai decent, mai usor de platit, fara cereri de bacsis, sau alte probleme, dar masinile sunt in general la fel de vechi. Taximetristii n-au inteles ca problema nu e UBER, ci felul in care ei se comporta, astfel ca protesteaza in continuare, desi activitatea de transport alternativ a fost reglementata in Romania prin lege de catre Guvernul tarii.

UBER nu a declarat nimic deocamdata in legatura cu protestul taximetristilor din Iasi, astfel ca ramane de vazut daca va spune ceva, sau va lasa lucrurile sa se desfasoare de la sine.