Noua Dacia de primavara ar avea viteza foarte serios limitata

Dacia de primavara ar putea avea viteza foarte serios limitata, la fel ca autonomia de rulare, dar acestea sunt compromisurile pentru masina electrica ieftina.

dacia primavara

Dacia Spring, sau Dacia de primavara, a fost anuntata in mod oficial ieri de catre producatorul roman, fara prea multe informatii despre baterie, performantele acesteia, etc. Totusi, primul model de masina electrica de la Dacia este o copie a Renault K-ZE, aproape 1 la 1, deci e mai mult ca sigur si ca specificatiile pentru baterie si performante vor fi cele pe care francezii le-au anuntat pentru acel model, dar probabil ca inferioare, avand in vedere ca Dacia lanseaza o masina mai ieftina.

Renault K-ZE are un motor electric de 33 kW care este limitat la o viteza maxima de 105 km/h, sau 65 mph, deci ne putem astepta si ca noua Dacia electrica sa aiba o viteza limitata exact la fel. Masina celor de la Renault, facuta special pentru China, unde e vanduta la 9000 de dolari, are 44 de cai putere, bateria sa fiind de 26.8 kWh, si totul pentru ca pretul de vanzare sa fie suficient de mic pentru a fi cumparata de catre clientii locali.

Dacia Spring ar putea fi limitata la viteza de 105 km/h

Chiar daca Dacia Spring a fost anuntata pentru Europa, si este asteptata la un pret de 15.000 – 17.000 de euro, asta nu inseamna in mod neaparat si ca va avea un motor electric mai puternic, cu o baterie mai mare. Avand in vedere ca Renault a ales sa modifice sigla de le K-ZE, sa foloseasca alte culori, si sa lanseze masina cu un alt nume in Romania, este usor de inteles de ce mai toata lumea se asteapta ca si specificatiile celor doua modele sa fie identice.

Cu toate acestea, clientii care vor dori sa cumpere noua Dacia de primavara vor trebui sa fie constienti de faptul ca e o masina de oras, si strict atat, iar asta pentru ca are nu doar puterea, ci si autonomia sever limitata. Dacia Spring nu are autonomie care sa o duca de la Bucuresti la Constanta, sau pana la Brasov, deci va puteti lua gandul de la asta fara a face o reincarcare undeva pe drum, ea fiind utila in oras, si cam atat, iar asta va fi o problema.

E destul de greu sa faci o masina 100% electrica si foarte ieftina, iar asta ar putea afecta vanzarile Dacia Spring in Romania, dar in tarile dezvoltate, cu multe puncte de incarcare, situatia ar putea fi diferita.