Planeta Venus: Anunt UIMITOR cu Privire la Existenta Vietii

Planeta Venus este iar in centrul unui plan impresionant care ar putea duce la descoperirea existentei unor posibile forme de viata pe planeta.

Planeta Venus microbi

Planeta Venus este cea mai apropiata de Pamant, si una dintre cele mai apropiate de soare, atmosfera sa fiind foarte complexa, iar conditiile de pe suprafata imposibile chiar si pentru robotii trimisi in trecut pentru a o explora. Avand in vedere toate acestea, oamenii de stiinta nu s-au gandit vreodata serios ca pe planeta Venus ar putea descoperi semne de viata, insa asta se cam schimba cum, iar ei spun ca ar putea incerca sa caute existenta lor.

Planeta Venus ar putea avea semne de viata cautate in anumite parti ale atmosferei sale, acolo unde anumite microorganisme ar putea supravietui pentru anumite perioade de timp, dar asta nu garanteaza acelasi lucru si pe suprafata. Planeta Venus are temperaturi care ajung pana la 465 de grade Celsius pe suprafata sa, deci sansele de a descoperi ceva acolo sunt cam egale cu zero, insa in atmosfera temperaturile sunt si de pana la 10 ori mai mici.

Planeta Venus: Anunt UIMITOR cu Privire la Existenta Vietii

Planeta Venus microbi atmosfera
Poza cu atmosfera planetei Venus facuta de nava Mariner 10. NASA/JPL-Caltech

Planeta Venus ar fi putut gazdui viata pana acum 1 miliard de ani, cand a inceput sa se incalzeasca excesiv, iar daca inca mai exista semne de asa ceva acolo, ele ar putea fi la pana la 60 de kilometri inaltime in atmosfera sa. Cercetatorii au descoperit in atmosfera de pe planeta Venus anumite zone care gazduiesc particule cu dimensiuni cuprinse intre 0.4 – 4 microni, deci extrem de mici, insa acolo s-ar putea scunde si microorganisme inca nedetectate.

Planeta Venus ar putea ascunde acolo o varietate de microorganisme, care nu cad pe suprafata planete, nici nu ajung in spatiul cosmic, ci pur si simplu sunt prezervate pana se dezintegreaza total, desi nimeni nu stie cat poate dura asta. Pana acum oamenii de stiinta nu au reusit sa descopere vreo dovada a existentei vietii dincolo de Pamant, sau cel putin asta se stie public, insa sansele ca asa ceva sa existe pe planeta Venus sunt foarte, foarte mici.

Planeta Venus va avea in urmatorii ani o nava care o va orbita pentru a o studia din nou inainte de a merge mai departe spre planeta Mercur, cea mai apropiata de soare, si una dintre cele care au fost explorate cel mai putin.