Gaura Neagra: PERICOLUL Celei mai APROPIATE fata de Pamant

Gaura neagra cea mai apropiata de Pamant a fost descoperita recent de catre oamenii de stiinta, iata ce pericol reprezinta ea pentru intreaga omenire.

Gaura Neagra vecina

Gaura neagra care a fost descoperita recent de catre oamenii de stiinta este cea mai apropiata de Pamant, dintre toate cele care au fost detectate pana in momentul de fata, si ea se afla la o distanta care poate provoca ingrijorare. Gaura neagra descoperita de catre oamenii de stiinta se afla la 1000 de ani-lumina distanta de Pamant in momentul de fata, iar desi distanta pare mare, cea din centrul galaxiei Calea Lactee e la 25.800 ani-lumina fata de Pamant.

Gaura neagra descoperita acum s-ar putea apropia de Pamant in timp, asa cum planeta noastra se apropie de cea din centrul galaxiei, cu vreo 1000 de ani-lumina la vreo 30 de ani, o distanta colosala. Aceasta gaura neagra e mai linistita decat cea care era pana acum cea mai apropiata de Pamant, la 3300 de ani-lumina distanta, iar spre deosebire de aceea, are si o stea care o orbiteaza, aceasta fiind mai mare si cu temperaturi mai ridicate decat ale soarelui.

Gaura Neagra: PERICOLUL Celei mai APROPIATE fata de Pamant

Gaura neagra este orbitata de catre stea prin completarea fiecarui ciclu o data la 40 de ani, deci vorbim despre un obiect urias din moment ce si steaua este mai mare decat soarele, dar probabil si orbita e una destul de distanta, din moment ce inca nu a fost inghitita. Problema cu o gaura neagra este ca in momentul in care ea inghite obiecte din univers, elimina energie, radiatii, si fragmente din acel obiect, pe distante care ajung si la mii de ani-lumina, deci exista potential pericol pentru Pamant.

“Cea mai apropiată gaură neagră descoperită de NASA a fost la 3200 de ani lumină distanță. Se numește V616 Mon și a fost văzut emițând raze X. Dar, oamenii de știință de la NASA au găsit o nouă gaură neagră numită HR 6819, care este recent descoperită. Este la 1000 de ani lumină distanță de pământ. Nu este la fel de violent ca anterior și este relativ stabil. Conform lucrării de cercetare, această nouă gaură neagră nu este una singură. Dar are o stea și o gaură neagră. Steaua orbitează orificiul negru la fiecare 40 de zile. Această stea este mai mare decât soarele și are, de asemenea, o temperatură mai caldă.”

Gaura neagra ar putea afecta substantial Pamantul daca ar inghiti acea stea, si ar elibera imprejurul sau radiatii, resturi, energie, pe o distanta mai mare de 1000 de ani-lumina, insa cat de mult am fi afectati e greu de spus. Cert este totusi faptul ca nu e exclus sa fie descoperite gauri negre chiar mai aproape de Pamant, soarele nostru putand orbita una nedescoperita inca, mai ales ca unele teorii spun ca la marginea sistemului solar s-ar afla o gaura neagra.

Gaura neagra care se afla acum cel mai aproape de Pamant inca e doar un pericol potential pentru omenire, si ar fi bine daca nu s-ar transforma intr-unul real peste cativa ani, sau cateva decenii.