Gaura Neagra: ULUITOARE Descoperire, ce Era Crezut Imposibil

Gaura Neagra vulcan

Gaura neagra, unul dintre cele mai misterioase si periculoase obiecte din univers, este iar in centrul unei descoperiri uluitoare, iar asta pentru ca ea dezvaluie ceea ce era crezut imposibil de catre cercetatori. Mai exact, oamenii de stiinta au dezvaluit in premiera faptul ca dintr-o gaura neagra pot fi emise gaze fierbinti in univers, asa cum se intampla din conul unui vulcan, inainte ca acesta sa erupa, iar descoperirea este una extrem de importanta pentru observatile cosmice.

Gaura neagra nu a fost pana acum crezuta ca fiind capabila sa emane in univers gaze fierbinti de acest gen, mai ales pe distante foarte lungi in apropierea centrului unui asemenea obiect. Partea si mai importanta este ca aceste observari facute de catre oamenii de stiinta pentru o gaura neagra in cazul careia s-au observat aceste eliminari de gaze, acopera o perioada de evolutie de peste 100 de milioane de ani, dar acesta probabil e doar inceputul.

Gaura Neagra: ULUITOARE Descoperire, ce Era Crezut Imposibil

Gaura Neagra vulcan gaze

Gaura neagra din centrul unei galaxii aflate la foarte mare indepartare de Pamant este cea in cazul careia oamenii de stiinta au observat o serie de bule de gaze pe care nu le credeau posibile. Separat de aceste bule de gaze, care aveau varste diferite, acea gaura neagra avea si filamente magnetice neobisnuite, dar si particule relative, totul intinzandu-se pe distante de sute de mii de ani-lumina in jurul acelui obiect, ceva ce a surprins oamenii de stiinta.

“Investigația noastră arată cum aceste bule de gaz accelerate de gaura neagră se extind și se transformă în timp. Într-adevăr, ele creează structuri, inele și filamente spectaculoase în formă de ciupercă, similare cu cele care provin dintr-o puternică erupție vulcanică de pe planeta Pământ. LOFAR ne-a oferit o imagine unică asupra activității găurilor negre și a efectelor acestora asupra mediului înconjurător. Observațiile noastre referitoare la Nest200047 arată în mod crucial modul în care câmpurile magnetice și particulele foarte vechi accelerate de găurile negre și, în consecință, îmbătrânite joacă un rol central în transferul de energie către regiunile exterioare ale grupurilor de galaxii.”

Gaura neagra elimina in mod constant gaze in jurul sau, astfel ca acele bule care au fost formate cu destul timp in urma au crescut si au evoluat pana in momentul de fata, evolutia intinzandu-se pe peste 100 de milioane de ani. Aceasta evolutie ne arata cat de importanta este studierea gaurilor negre, dar si ce fel de secrete mai pot ascunde acestea cand vine vorba despre ceea ce elimina in univers, unele dintre dezvaluiri putand avea impact pentru expeditii viitoare prin cosmos.

Gaura neagra ramane un obiect cosmic de foarte mare interes pentru toata lumea, iar asta deoarece in interiorul sau se pot ascunde multe dintre secretele universului din care facem parte.