Planeta Uranus: ULUITOAREA Descoperire Dezvaluita Omenirii

Planeta Uranus aurore

Planeta Uranus are dezvaluita o descoperire uluitoare cu care cercetatorii care au inceput sa acorde mai multa atentie planetei de la marginea sistemului solar, iar ceea ce vedem acum este impresionant din multe puncte de vedere. Mai exact, oamenii de stiinta au reusit pentru prima oara sa faca o harta detaliata a aurorelor care exista pe planeta Uranus, iar cu aceasta ocazie omenirea poate vedea imagini mai clare despre ceea ce se intampla pe corpul cosmic.

Planeta Uranus are facuta aceasta harta in lumina infrarosie pentru a ni se dezvalui felul in care aurorele sale interactioneaza cu planeta, ceva ce a inceput sa devina mai interesant inclusiv pentru alte planete. Planeta Uranus orbiteaza soarele in mod perpendicular cu el, dar mai mult decat atat, polii magnetici nu sunt aliniati cu cei geografici, iar din aceasta cauza aurorele sale nu lumineaza atmosfera la fel ca pe Pamant, ci in alte zone neobisnuite pentru o planeta.

Planeta Uranus: ULUITOAREA Descoperire Dezvaluita Omenirii

Planeta Uranus aurore vizualizare
Aurorele de pe planeta Uranus, FOTO: Universitatea din Leicester.

Planeta Uranus are aurore care sunt vizibile din partea polului nord si pana la ecuator, iar asta din cauza modului in care este inclinata planeta, totul fiind o dezvaluire extrem de interesanta pentru noi. Puteti vedea in imagini cum este observata planeta Uranus de pe Pamant, iar asta din cauza modului in care lumina soarelui ajunge la planeta, oamenii de stiinta fiind surprinsi de modul in care sunt acoperite de lumina planetele de la marginea sistemului solar.

“Aurora nordică se extinde de fapt din emisfera nordică spre ecuator și chiar trece în emisfera sudică. Dacă doriți să cartografiați aurora, nu puteți privi doar vârful planetei, ci trebuie să priviți pe întreaga suprafață a acesteia. Vrem să înțelegem unde pe Uranus sunt părți luminoase. Uranus însuși va fi iluminat în strălucirea zilei curente. Orice este peste acest nivel, care este fie cauzat de procese termice interne, fie de aurora. Măsurând densitatea particulelor de deasupra lui Uranus, vom putea spune care este.”

Planeta Uranus aurore infrarosu
Masuratorile planetei Uranus vazuta prin infrarosu, FOTO: Universitatea din Leicester.

Planeta Uranus ii surprinde pe cercetatori prin modul in care este iluminata si se vad aurorele sale de la distanta, insa desigur ca si perspectiva conteaza foarte mult din acest punct de vedere. Oamenii de stiinta nu au putut vedea prea multe in legatura cu planeta Uranus in momentul in care aceasta a fost vizitata de catre sonda spatiala Voyager, insa acum ar putea fi o noua sansa pentru a observa mai multe in legatura cu existenta sa in sistemul solar.

Planeta Uranus nu este deocamdata vizata de vreo noua misiune spatiala de observare a sa, astfel ca ramane sa vedem ce vor mai spune oamenii de stiinta in legatura cu ceea ce se intampla acolo.