Ministerul Educatiei: Masurile de ULTIMA ORA cu Schimbari in Toate Scolile

Ministerul Educatiei vorbeste despre o serie de masuri foarte importante care au menirea de a aduce schimbari foarte mari in toate scolile din Romania, ele facand parte din programul de guvernare asumat la final de noiembrie de catre noul guvern care este acum in functie.

Ministerul Educatiei prezinta mai jos toate aceste masuri, ele fiind deteliate in cadrul audierului care au avut loc la final de noiembrie in Parlament pentru ministruu care si-au asumat dupa aceea portofoliile pe care le conduc in momentul de fata.

“Ne punem mari sperante in programul de guvernare pe care l-am prezentat, care este structura, in sinteza este vorba in primul rand de problemele structurale care sunt definite si recunoscute in programul de guvernare. Este vorba despre valorile pe care trebie sa se axeze sistemul de educatie, adica echitate, excelenta, integritate, stare de bine, profesionalism, respect, flexibilitate, diversitate, transparenta si colaborare.

Dupa care se continua cu dezideratele din perspectiva proiectului Romania Educata, deziderate care au beneficiat de o larga asumare. Primul ar fi educatia de calitate pentru toti, al doilea educatie individualizata si diversitate, al treilea autonomie si gandire critica, al patrulea responsabilitate si integritate, valori cheie asumate in acest program.

Modelul profesorului in formarea elevului este si va ramane cel mai puternic instrument pedagogic. Profesorul nu va fi inlocuit niciodata din scoala, imi asum aceasta informatie, chiar daca atributele ce vor sta in spatele atributului de profesor sunt in evolutie, asa cum bine stim, inclusiv din perspectiva educatiei digitale.

Al saselea deziderat este alocarea de resurse suficiente in mod transparent si echitabil pentru educatie. Al saptelea deziderat consta in scoli sigure si sanatoase, al optulea intr-un sistem de educatie atractiv si care sa poata valorifica toate oportunitatile de colaborare internationala, al noualea, un management educational profesionist si bazat pe responsabilitate.

Al zecelea, colaborare si stabilitate pentru un sistem de educatie rezilient. Obiectivele strategice ale programului de guvernare sunt revizuirea cadrului normativ pentru a oferi coerenta, predictibilitate si stabilitate sistemului, al doilea este regandirea si profesionalizarea sistemului de educatie in concordanta cu reforma administratiei publice.

Al treilea, crearea unui sistem coerent de evaluare a sistemului de educatie, si in sistemul de educatie, al patrulea, digitalizarea procesului educational si interconectarea bazelor de date, al cincilea, un program de incluziune sociala si oferirea de sanse egale la educatie pentru prevenirea parasirii timpurie a scolii.”