Ministrul Educatiei: Deciziile Luate pentru Scoli care Aduc Schimbari si Elevilor

Ministrul Educatiei Deciziile Luate Scoli Aduc Schimbari Elevilor

Ministrul Educatiei a detaliat o serie de decizii foarte importante care au fost luate in mod oficial si care au menirea de a aduce schimbari pentru milioane de elevi din toate scolile, iar asta pentru ca se va pune un accent tot mai mare pe formarea profesorilor din unitatile de invatamant.

Ministrul Educatiei vorbeste in programul de guvernare adoptat la final de noiembrie de noul Guvern despre faptul ca profesorii joaca un rol esential in educarea si formarea elevilor, iar ei trebuie sa fie deasemenea pregatiti in cel mai bun mod posibil pentru a-si asuma catedrele in cadrul scolilor.

“Profesorii sunt mentori și facilitatori, veritabili profesioniști în educație. Societatea recunoaște rolul și importanța profesorilor pentru formarea viitorilor cetățeni. Formarea inițială a cadrelor didactice include etape de mentorat, o perioadă de practică de minimum șase luni și un proces riguros de selecție.

În predarea la clasă, cadrele didactice beneficiază de contribuția unor specialiști (profesori consilieri, psihologi, profesori de sprijin, logopezi etc.) și au acces la programe de formare continuă de calitate, adecvate nevoilor comunității educaționale. Acestea le permit să fie la curent cu ultimele schimbări din practica pedagogică și să îndeplinească multiplele roluri care le revin, în școală și comunitate.

Sub presiunea generată de pandemia de COVID-19, cât și sub presiunea continuă și din ce în ce mai rapidă a tehnologiei, pregătirea cadrelor didactice devine din ce în ce mai complexă. Competențele transversale au devenit din ce în ce mai căutate de către angajatori, în contextul schimbării tehnologice
accelerate. Competențele digitale devin o necesitate pentru întreg personalul didactic.

Pentru asigurarea integrală cu resursă umană calificată, dubla specializare a cadrelor didactice devine o prioritate. Pe termen mediu, este necesar un sistem integrat de management al carierei didactice. Într-un astfel de sistem, toate cadrele didactice vor beneficia de sprijin, iar cele cu performanțe deosebite vor beneficia de recunoaștere.

Se va adopta un curriculum gândit în succesiune logică de la nivelul educației timpurii până la cel universitar, coerent și adecvat profilului divers al copiilor și specificului etapelor de dezvoltare a acestora, pentru întreg sistemul de educație. Este esențială formarea personalului didactic astfel încât să poată aplica acest curriculum în diferite comunități și situații, pentru a răspunde adecvat unei mari diversități de elevi/studenți, cu profiluri, nevoi și aspirații proprii.”