Ministrul Educatiei: Masurile Nationale Importante de Interes pentru Elevi, Scoli

Ministrul Educatiei anunta pentru milioane de romani o serie de schimbari foarte importante care vor fi implementate in sistemul de invatamant din tara noastra in cursul anilor urmatori, iar asta pentru ca se doreste regandirea felului in care mediile anilor de studiu sunt relevante si utilizate.

Ministrul Educatiei explica mai jos cum anume ar urma sa se desfasoare acest proces, dar si felul in care evaluarile standardizate ar urma sa ajute la implementarea unei schimbari profunde pentru mediul educational din Romania in cursul urmatorilor ani, poate una dintre cele mai importante de pana acum.

„Eu nici nu stiu la ce a folosit media pentru semestrul I. Nu m-a intrebat nimeni ce medie am avut pe semestrul I din clasele 9 – 10, eventual m-a intrebat de mediile generale la vremea respectiva, sau si dupa. Deci micsoram ponderea acestor note in sistem numerit, dar nu o eliminam, e nevoie de medii generale la finalul fiecarui an scolar.

Ele vor rezulta in urma unui proces de evaluare ritmica gestionat de fiecare cadru didactic care isi cunoaste cel mai bine modul de constructie a curiculumului, care de altfel e construit pe unitati de invatare, care isi cunoaste si elevii, este ajutat sa ii cunoasca si prin aceste evaluari standardizate, si va putea sa aiba o evaluare ritmica in asa fel in cat la final de an scolar vom avea si note.

Este un aspect pe care mi-as dori sa il clarificam (n. red. daca media anilor va conta la evaluarea nationala). Atunci cand pachetul legislativ va fi in consultare publica, vom urmari cu mare interes acest aspect, daca e cazul sa conteze mediile din gimnaziu pentru repartitia in liceu. Pozitia mea este ca mai degraba nu.

In mod evident pana acum exista un factor subiectiv. In lipsa unei evaluari standardizate, notele si-au pierdut foarte mult din relevanta, iar asa sa le mai si premiem luandu-le in calcul la examene din momente importante ale copiilor nu cred ca este corect. Daca se dovedeste ca aceste evaluari standardizate au succes, ca putem fi eficienti in dorinta noastra de relevanta a acestor note, nu exclud posibilitatea de a fi luate in considerare.

Pe de alta parte, as merge pe.., pentru ca revin, obiectivele principale sunt doua, sustinerea performantei si sustinerea echitatii. In cazul sustinerii performantei as sustine cele 212 colegii nationale, care pentru a ajunge acolo au indeplinit o serie de criterii, nu doar cele pentru vechime.”