Facebook si Netflix Investigate Oficial, Cum au Profitat de Utilizatori

Facebook si Netflix sunt investigate oficial, iata cum au profitat de sutele de milioane de utilizatori din intreaga lume, fara ca ei sa stie.

Facebook Netflix Investigate Oficial Cum Profitat Utilizatori

Facebook și Netflix, se află sub tirul criticilor după ce documente recent desigilate intr-un proces, au aruncat o lumină nefavorabilă asupra practicilor lor de gestionare a datelor utilizatorilor. Potrivit unor acuzații explozive aduse în cadrul unui proces antitrust major, Netflix a avut acces „aproape un deceniu” la mesajele directe ale utilizatorilor Facebook, într-un efort de a-și personaliza mai bine serviciile pentru clienții săi.

Documentele judiciare, care au fost făcute publice pe 23 martie, dezvăluie o relație aparent privilegiată între gigantul streaming și platforma de socializare. Conform procesului intentat de doi cetățeni americani, Maximilian Klein și Sarah Grabert, Facebook și Netflix „au bucurat de o relație specială”, oferindu-i platformei de streaming „acces personalizat” la datele utilizatorilor săi.

Se pare că această relație strânsă a fost consolidată de legătura personală dintre cofondatorul Netflix, Reed Hastings, și fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg. În urma unei înțelegeri semnate la scurt timp după ce Hastings a intrat în consiliul de administrație al Facebook, Netflix a avut acces programatic la mesajele private ale utilizatorilor Facebook, printr-o interfață numită „Inbox API”.

Facebook si Netflix Investigate Oficial, Cum au Profitat de Utilizatori

Netflix, in schimbul accesului la aceste date, furniza rapoarte bisăptămânale către Facebook, acum Meta, despre modul în care utilizatorii săi interacționau cu platforma, ajutând astfel la îmbunătățirea țintirii și clasării reclamelor pe rețeaua socială. Acest caz pune în lumină îngrijorările tot mai mari legate de modul în care gigantii din Silicon Valley gestionează datele private ale utilizatorilor lor.

Facebook, în particular, a fost sancționată cu amenzi de milioane de dolari în trecut pentru gestionarea deficitară a informațiilor personale ale clienților săi. De exemplu, în 2022, compania a fost amendată cu 265 de milioane de euro de către autoritățile irlandeze, după ce datele a peste jumătate de miliard de utilizatori au fost expuse online.

Pe lângă aceste preocupări legate de confidențialitate, Facebook a fost implicată și în scandalul Cambridge Analytica, unde s-a descoperit că datele a milioane de utilizatori au fost utilizate fără permisiune pentru a influența alegerile din întreaga lume. În ciuda afirmațiilor anterioare care minimalizau importanța acestui incident, dezvăluirile actuale subliniază nevoia stringentă de reglementare și supraveghere în ceea ce privește practicile de colectare și utilizare a datelor în era digitală.

Pe măsură ce detalii suplimentare ies la iveală, rămâne de văzut care vor fi repercusiunile acestei situații pentru ambele companii și, mai important, ce măsuri vor fi luate pentru a proteja confidențialitatea și securitatea datelor utilizatorilor în viitor.