Schengen: Masurile Oficiale de ULTIM MOMENT in UE Cerute pentru Finalizarea Aderarii Romaniei

Schengen este in centrul unor masuri oficiale de ultim moment ale UE cerute pentru finalizarea aderarii Romaniei, iata ce spun autoritatile acum.

Schengen Masurile Oficiale ULTIM MOMENT UE Cerute Finalizarea Aderarii Romaniei

Schengen a fost ieri in centrul discutiilor in timpul adoptarii noului pact privind migratia si azilul in Parlamentul European, iar asta pentru ca sistemul este unul de importanta majora pentru europeni, iar finalizarea aderarii Romaniei a fost un element central al unor discutii, pentru ca se cer din nou schimbari serioase in abordarea acestei probleme majore.

Schengen ne-a primit partial, iar Parlamentul European cere ridicarea completa a controalelor de la granitele terestre din cauza cozilor mari ale camioanelor cu marfa si a dificultatilor multor persoane de a trece prin punctele vamale, finalizarea aderarii Romaniei trebuind sa se intample cat mai curand, pentru binele UE.

Schengen ne-a dat foarte mari batai de cap in ultimii ani, cu politicienii incercand sa convinga partenerii europeni sa ne faciliteze aderarea, insa chiar si cu cererile Parlamentului European privind finalizarea aderarii, este greu de crezut ca se va schimba ceva in bine si controalele de la granitele terestre vor fi ridicate in viitorul apropiat pentru noi.

“Solicităm ridicarea controalelor la frontierele terestre Schengen pentru Bulgaria și România până la sfârșitul anului 2024. Controalele la frontierele aeriene și maritime au fost abandonate la 31 martie 2024. Cozile lungi de camioane care așteapta la granițe ar trebui să dispară după ce Bulgaria și România finalizarea aderarii Romaniei si Bulgariei la Schengen.

Sute de camioane sunt blocate la frontierele interne ale blocului în fiecare zi, ceea ce afectează sănătatea și condițiile de muncă ale șoferilor, siguranța rutieră și afacerile transportatorilor. Vă recomandăm să stabiliți o limită de un minut pentru controalele la frontiera terestră pentru camioanele din interiorul UE. Soferii de camioane ar trebui sa foloseasca punctele de control minore la frontieră în anumite condiții.”