COO-ul companiei Apple, Jeff Williams, a facut o declaratie fparte surprinzatoare pentru studentii unei universitati, el afirmand ca este foarte constient de ceea ce se spune in legatura cu preturile produselor Apple. Jeff Williams afirma ca este foarte atent la analizele facute de catre analisti cu privire la preturile componentelor produselor Apple, si spune ca acestia nu au in calcul cat costa dezvoltarea si productia lor.
Jeff Williams spune ca Apple nu vrea sa fie o companie “etilista”, insa ca trebuie sa isi acopere costurile de productie, si sa aiba bani pentru a investi in dezvoltarea altor produse in viitor. Ceea ce nu spune el este ca Apple face si profit extrem de mare cu produsele pe care le vinde, iar asta din cauza pretului foarte mare pe care il au acestea.
Apple vorbeste despre costurile mari de dezvoltare si fabricare a produselor
Pentru a exemplifica tot ceea ce spune, Jeff Williams a afirmat ca pentru a crea functiile de sanatate ale Apple Watch, Apple a creat un laborator unde a analizat 10.000 de oameni, cu ajutorul a 40 de asistente. Pentru asta, cei de la Apple au investit cu siguranta o suma foarte mare de bani, insa chiar si asa, profitul facut din produsele lor, este unul considerabil.
The stories that come out about the cost of our products [have been] the bane of my existence from the beginning of time, including our early days. Analysts don’t really understand the cost of what we do and how much care we put into making our products. It’s something we’re very aware of. We do not want to be an elitist company. That’s not — we want to be an egalitarian company, and we’ve got a lot of work going on in developing markets.
Apple a fost de multe ori in centrul multor controverse privind preturile pe care le percepe pentru produsele sale, dar si profitul pe care il face din vanzarea lor in diverse piete. In aceasta idee, e surprinzator sa vedem si ca incepe sa ofere raspunsuri pentru toate controversele, iar asta pentru ca pana acum a cam evitat sa vorbeasca despre asta.
Nu ne intereseaza costurile de profuductie
Nu sunt scumpe…tinand cont ca cel mai scump produs al lor este de 13.000$
Ce sa mai vorbim de masini,elicoptere,avioane private de milioane si zeci sute de mil
Fain dar cât costă producția produselor ? Ori am orbul găinii ori nu scrie .
“Apple will make their own foldable iphone. Unfortunately, the hinge will not be included in the box, you have to buy the hinge from Apple Store for $199.”
???
In 2018, Apple spent $60 billion with 9,000 American component suppliers and companies, an increase of more than 10 percent from the year before, supporting more than 450,000 jobs.
Nu ne intereseaza costurile de profuductie
Cu astia de la Apple ii “go hard or go home”.Preturi nu gluma.Buba ii in tarile unde salarul minim e 2/300 de dolari/euro.Ca si amaratii aia isi doresc un iphone
Compari mere cu pere
Și eu îmi doresc o insulă în Dubai, însă nu este problema emirului că eu nu mi-o pot permite (încă).
Si altii au costuri de productie…decat sa iasa sa spuna baliverne mai bine taceau.
Zarea este o companie “etilista”, Apple este o companie elitista, chiar daca nu se considera 🙂 sa fim atenti la nuante.
In alta ordine de idei, costurile de productie sunt un aspect, cele de dezvoltare sunt cu totul altceva. Asta incearca si nenea asta sa ne spuna aici.
Și eu îmi doresc o insulă în Dubai, însă nu este problema emirului că eu nu mi-o pot permite (încă).
Nici pe Apple n-o interesează să vândă produse mai ieftine – și implicit mai proaste.
Apple transferă costurile de dezvoltare altor companii care devin furnizoare pentru ea. Apple nu a contribuit cu un cent la dezvoltarea OLED, nici a memoriilor, nici a bateriilor, nici a sticlei ecranului, practic la nimic.
Apple cumpără produsele semifabricate și le asamblează. E ca și cum ar asambla Lego. Costurile ridicate nu sunt justificate la Apple câtă vreme înregistrează profit net de 25% pe toată gama de produse și peste 60% la iPhone.
Cu un profit net de 60%, înseamnă că din prețul unui iPhone de 1000 euro lui Apple îi rămâne net 600 euro.
Nu e justificat deloc, asta ar putea sa zică Samsung de exemplu care are o grămada de divizii unde investește in dezvolatare si nu au prețurile alea nesimtie, nu Apple unde cumpara piese chinezești ieftine si doar le asamblează tot in alte fabrici nu ale lor, deci despre ce vorbim