Iata cat de dificila este munca de dezvoltare a aplicatiilor pentru Android OS

  Acum cateva saptamani v-am spus ca aplicatiile pentru Android nu arata la fel de bine precum cele pentru iOS si testand HTC One X-ul primit de la Orange pot sa confirm, din nou daca mai era cazul, ca diferenta exista si pentru cineva care este obisnuit cu iOS-ul, ea este destul de evidenta. Pentru a ne demonstra totusi cat de fragmentata este platforma si cat de greu se dezvolta aplicatii pentru Android OS, cei de la TechCrunch au publicat poza de mai sus iar in ea vedem “bancul de lucru” al unor dezvoltatori ai unei companii din Hong Kong.

  Practic in Hong Kong compania testeaza pe 400 de terminale Android toate aplicatiile pe care urmeaza sa le lanseze si in imaginea de mai sus aveti prezentate doar o parte dintre ele. Numarul este foarte mare pentru ca vorbim si despre dispozitive disponibile numai in Asia, insa chiar si asa observam cat de mare este fragmentarea. Practic un dezvoltator singur nu poate face asemenea teste si aplicatiile sale vor functiona corect doar pe terminalele pe care au fost testate, restul urmand sa aiba o experienta destul de proasta.

  In cazul iOS-ului lucrurile sunt mult mult mai simple, in momentul de fata existand doar 4 rezolutii pe care pot fi testate aplicatii, insa incepand din toamna numarul acestora s-ar putea reduce daca Apple nu lanseaza un iPhone 5 cu rezolutie mai mare, dar renunta la oferirea iOS 6 pentru iPhone 3GS.

4 COMENTARII

  1. @zaone ai uitat sa pui la titlu “Cat de dificila este munca de dezvoltare a unui aplicatii SERIOASE pentru Android de catre o MARE companie”. Caci sa faci o aplicatie Android care sa ruleze pe MAJORTATEA device-urilor este foarte simplu. Nu toata lumea tinteste toate device-urile posibile din universul Android. Daca ruleaza pe 80% din ele este mai mult decat arhisuficient.

  2. Parerile sunt impartite, dar din punctul meu de vedere ( scriu de pe un ipad 3) ios nu va fi in veci intrecut de android ca design si ca puterea si rezolutia aplicatiilor. Ps: nu vreau sa intru in razboi cu fanii android pur si simplu asta e parerea mea subiectiva 🙂

  3. E drept, ca design nu poate fi intrecut, insa la rezolutia aplicatiilor iOS-ul e intrecut. Pe android sunt deja aplicatii cu rezolutia 1280 x 720 pe smartphone-uri. E drept ca per total Android-ul nu prea are cum sa intreaca rezolutia tabletei iPad 3.

  4. Zaone, astfel de rezolutie vine pe dispozitive Android cu diagonala ecranului, mai mare, decit cea a iPhone-urilor de exemplu. Sa luam noul SIII: are o diagonala de 4,8 inch cu o rezolutie de 1280 x 720, pe cind iPhone-ul cu o diagonala de 3,5 inch are 640 x 960. Diferenta dintre diagonala este mare, dintre rezolutie, nu chiar. Daca am avea un iPhone cu o diagonala de 4,8 inch…obtinem o rezolutie de 1920×1200, si asta doar la 4,8 inch. iPad-ul..la 9,7 inch..are o rezolutie ceva mai mare. Cit despre fragmentare, e ceea ce Steve detesta foarte mult, iar sistemul inchis al Apple, a fost adoptat de Steve, inca de la inceputurile companiei, desigur, acest tip de sistem are avantaje extraordinar de mari, pacat ca putini le inteleg, le cunosc, le conștientizează.