PowerVR SGX545 va revolutiona iPhone-ul

In vara acestui an, spre dezamagirea multora, Apple a introdus un nou model de iPhone pentru care majoritatea noutatile erau de domeniul hardware-ului. Dezamagirea a venit pentru ca in saptamanile dinaintea lansarii noului model au aparut pe internet diferite versiuni de design ale noului terminal, diferite imbunatatiri aduse acestuia insa foarte putin din tot ceea ce s-a speculat pana la lansare s-a adeverit, Apple ducand o campanie de PR foarte bune care a tinut ascuns ceea ce urmau sa produca. So noul iPhone avea un procesor mult mai puternic, o camera mai buna dar poate ce e mai important un chip grafic mult mai performant care urma sa faca din iPhone mobile gaming device-ul favorit al multora dintre utilizatori dar si terminalul pe care se vor concentra multe companii producatoare de jocuri.

Actualul chip grafic de pe iPhone(care a fost ulterior introdus si pe iPod Touch 3G) poarta denumirea de PowerVR SGX535 si a dat posibilitatea companiilor creatoare de jocuri pentru iPhone/iPod Touch sa realizeze in toamna/iarna acestui an jocuri din ce in ce mai complexe si mai reale in ton cu noul chip grafic. Toate bune si frumoase, dar compania producatoare a acestui chip a lucrat intens si a scos deja un nou chip PowerVR SGX545, mult mai puternic decat cel de pe iPhone si care totodata aduce o serie noua de imbunatatiri si facilitati printre care : suportul pentru DirectX 10.1(abia exista cateva jocuri pentru PC care au implementata aceasta tehnologie), ES 2.x,Open GL 3.2 si multe multe altele. Se spune ca acest chip este atat de puternic incat este capabil sa contend 3D pe ecrane HD cu un framerate ridicat. In conditiile acestea presimt ca noul iPhone va avea suport pentru vizionarea filmelor HD si vom vedea in sfarsit flash-ul mult asteptat.

Iata feature-urile noului chip :

* DirectX10.1 API support
* Enhanced support for DirectX10 Geometry Shaders
* DirectX10 Data assembler support (Vertex, primitive and instance ID generation)
* Render target resource array support
* Full arbitrary non power of two texture support
* Full filtering support for F16 texture types
* Support for all DirectX10 mandated texture formats
* Sampling from unresolved MSAA surfaces
* Support for Gamma on output pixels
* Order dependent coverage based AA (anti-aliased lines)
* Enhanced line rasterisation

* Support of round-to-nearest for floating-point math
* Full 32-bit integer support (includes add, multiply and divide)
* 64-bit integer emulation
* 3D texture support
* Support for the maximum 2D and 3D image sizes specified in the full profile.

E o lista extrem de lunga de features si ma gandesc ca daca actualul chip este capabil sa reproduca pe iPhone celebrul engine grafic Unreal Engine 3 folosit in unele dintre cele mai bine vandute jocuri din lume, atunci daca noul chip va fi atat de puternic pe cat se spune, ma astept sa joc un Crysis pe el(glumesc desigur).

Noul chip va revolutiona iPhone-ul si spun asta pentru ca, compania care-l produce este detinuta in proportie de 10% de Apple si pana sa aud de acest nou chip eram ferm convins ca noul iPhone ne va arunca doar cateva firmituri in fata, dar acum am presimtirea ca va fi mult mai puternic decat acesta.