Transformers G1 Awakening disponibil in AppStore – review

Transformers G1 Awakening, jocul despre care va povesteam aici a fost lansat in cursul zilei de astazi in AppStore. Desi foarte multi fani ai acestei serii l-au pus pe lista de achizitii inca de la primul anunt privind disponibilitatea sa, numarul celor care se indoiau de succesul remake-ul facut pentru iPhone/iPod Touch era destul de mare, asta datorita faptului ca de-a lungul celor 25 de ani de la prima aparitie a seriei Transformers au fost destul de multe versiuni de jocuri, multe dintre ele fiind adevarate esecuri.

Spre linistea tuturor, Transformers G1 Awakening este un strategy game foarte bine conceput din punct de vedere al gameplay-ului, developerii invatand din greselile facute de altii de-a lungul anilor. Storyline-ul urmareste in parte povestea din cele 2 filme Transformers, incepand cu venirea acestora pe pamant si sfarsindu-se cu lupta epica dintre Megatron si Optimus Prime.

Gameplay-ul este similar celui din Heroes de exemplu pentru ca fiecare jucatori are cate un caracter iar respectivul caracter se poate misca pe o harta doar un anumit numar de patratele. Ideea aceasta nu este noua in lumea jocurilor de strategie insa ceea ce este intr-adevar unic pentru Transformers este faptul ca respectivele caractere se pot transforma in : masini, avioane, tancuri, elicoptere/etc. Transformarea acestora are atat avantaje cat si dezavantaje, spre exemplu transformarea in masina aduce posibiltiatea de a va misca mai repede si mai departe pe suprafata de joc insa are dezavantajul de a va lasa descopriti in fata atacurilor.

Similar cu jocul Heroes este si faptul ca puteti controla mai mult de 1 caracter in timpul jocului, fiecare dintre acestea miscandu-se individual pe harta insa un alt element imprumutat de la alte jocuri pentru PC/console este abilitatea lui Optimus Prime de exemplu de a spori attack rating-ul unitatilor din jurul sau ori moralul acestora in timpul bataliilor. Fiecare caracter are abilitatile si puterile sale specifice, nu exista in joc 2 caractere care sa aiba exact aceleasi abilitati.

Gameplay-ul se desfasoara de-a lungul a 17 misiuni care in total insumeaza aproximativ 3-4 ore de joc pentru un gamer normal, si pe langa modul campaign Transformers G1 Awakening are si un Showdown Mode care va da posibilitatea de a infrunta Decepticonii, in diferite situatii prestabilite. In ceea ce priveste Multiplayer-ul, din pacate G1 Awakening nu are asa ceva, singurul mod de “multiplayer” poate fi jucat prin intermediul Cybertron Arena si presupune pasarea device-ului intre cei prezenti astfel incat fiecare sa joace cate o runda cu caracterul favorit.

Ajungand la partea finala si poate cea mai importanta pentru unii, grafica, din pacate Transformers G1 Awakening arata ca un joc de la inceputul anilor `99, o grafica foarte rudimentara, se vede ca nu s-a lucra prea mult la ea si din pacate a dezamagit cel mai mult din tot jocul.

Daca totusi sunteti un fan al seriei si nu va intereseaza prea mult grafica atunci joculetul poate fi cumparat pentru 3.99€ din Ro AppStore de aici.