Opera Mini hands-on review

Deasupra aveti un video cu Opera Mini ruland pe iPhone OS 4.0 si dupa cum stiati deja browserul este foarte rapid, multi mai rapid decat Safari(video-ul de mai sus e facut pe iPhone OS 4.0 care are un alt baseband mai bun, deci pe OS 3 se misca o idee mai incet) insa ca si functionalitate deocamdata nu depaseste foarte mult browserul celor de la Apple.

Este sau nu Opera Mini un inlocuitor pentru Safari? Haideti sa vedem :

• paginile se incarca mult mai repede datorita sistemului implementat de Opera ce presupune downloadarea site-ului pe serverele Opera si trimiterea unei versiuni comprimate catre telefon, rezultatul este clar, viteza de navigare mult mai buna, incarcarea instanta a paginilor insa calitatea acestora are de suferit, iar continutul fiind afisat gresit uneori;
  • scroll-ul prin pagini este diferit fata de Safari, va trebuie cateva minute de folosire pentru a va obisnui cu modul in care Opera a ales sa implementeze scroll-ul, eu unul sunt invatat cu el de la versiunea desktop a browserului insa ca si idee imi place mai mult metoda de scroll implementata in Safari;
  • zoom-ul este foarte rapid si asta datorita faptului ca paginile sunt comprimate, gata incarcate, Opera Mini afisand-o direct din telefon, o implementare foarte buna a celor de la Opera, parerea mea este ca Apple ar avea ceva de invatat de aici, dar repet, totul tine de comprimarea site-ului;
  • pinch zoom-ul din pacate lipseste si asta e un mare minus al Opera Mini, insa pentru text exista in Settings o optiune pentru marirea/micsorarea fontului. Pentru imagini exista optiunea zoom image care ar trebui sa faca un zoom asupra unei imagini, in schimb daca selectati optiunea si alegeti o anumita imagine pentru a face zoom vi se va deschide Safari care va incarca respectiva poza, nu prea inteleg ce a vrut Opera sa faca aici insa a cam dat gres;
  • tab-ul cu paginile deschise este foarte interesant, cand il selectati va sunt afisate in partea de jos a browserului cateva thumbnails cu fiecare pagina deschisa si un X in dreptul fiecaruia pentru a o inchide, foarte ingenios facut acest feature, mult mai bine implementat decat in Safari;
  • optiunea Find Text este foarte utila deoarece va da posibilitatea de a cauta un anumit cuvant in pagina deschisa la momentul respectiv, din pacate Apple nu s-a gandit la implementarea unei asemenea functii in Safari, dar cine stie, nu e totul pierdut.
  • avand in vedere tehnologia implementata de Opera pentru comprimarea paginilor totul trebuie sa treaca prin serverele lor iar daca se intampla ca acele servere sa fie picate browsing-ul nu va mai functiona, cei care au testat Opera Mini pana acum s-au confruntat o singura data cu problema insa daca numarul utilizatorilor va creste e posibil sa exista probleme cu serverele Opera;
  • pana acum foarte multa lume a raportat buguri, cel mai important gasit de mine e faptul ca nu pot vedea videos de pe YouTube : fie nu mi le afiseaza deloc in pagina, fie imi deschide pagina principala YouTube, acesta este un mare minus fata de Safari care le deschidea automat cu aplicatia YouTube. Alt bug descoperit consta in imposibilitatea de a intra pe o anumita pagina, am incercat de pe prima pagina a acestui site sa intru intr-un articol insa de fiecare data cand dadeam click pe titlul acestuia eram redirectionat catre prima pagina in loc de pagina articolului. Desigur ca altii au raportat buguri cu sistemul de bookmarks, continut afisat eronat sau deloc, altii cu zoom-ul, per total Opera Mini are nevoie de un update major rapid.

Per total Opera Mini e foarte rapida, are destul de multe buguri dar e o alternativa foarte buna pentru Safari si eu unul voi incerca sa o folosesc cat mai mult, desigur daca bugurile nu vor deveni prea enervante.

Am observat ca in articolul de azi dimineata ati fost destul de nemultumiti de Opera Mini, acum dupa cateva ore in care probabil ati mai folosit-o parerea ramane aceeasi?