Prima Pagina aplicatii Promotiile pentru aplicatii genereaza profit considerabil pentru dezvoltatori

Promotiile pentru aplicatii genereaza profit considerabil pentru dezvoltatori

  In general marii si micii producatori de aplicatii pentru App Store organizeaza in mod regulat promotii in cadrul carora reduc preturile aplicatiilor proprii in speranta ca vor atrage mai multi clienti si vor creste media de vanzari. Aceasta strategie functioneaza pentru majoritatea dezvoltatorilor de aplicatii care in prima zi observa o crestere in vanzari de pana la 52% insa aceasta scade pana la 22% in primele 15 zile ale promotiei. Informatiile vin de la compania Distimo care a urmarit evolutia primelor 100 de aplicatii din App Store si a sesizat ca aplicatiile pentru iPad genereaza cele mai mari cresteri in vanzari in prima zi insa aplicatiile pentru iPhone genereaza cele mai multe vanzari dupa o anumita perioada de timp.

When a developer decides to put an application on sale, there’s a delicate balance that has to be achieved. The sale price has to be low enough to encourage more downloads, obviously, but it also needs to be low enough that it encourages enough download volume to make up for the lost revenue.  To examine what happens during when apps go on sale, Distimo examined the 100 top grossing apps in the iPhone App Atore, iPad App Store and Android Market. On the first day of the sale, the average revenue increase by +41% in the iPhone App Store, and by 15 days in, was up by +22%. On the iPad App Store, the day one effect was even greater: up +52% on day one and up +19% by day 15.

  Din pacate nu toti cei care aplica reducer au parte de succes deoarece 44% dintre dezvoltatorii care ofera promotii ajung sa piarda bani in urma lor. In general in cadrul unei promotii trebuie calculat cu atentie impactul pe care il are respectiva promotie dar si pretul care trebuie sa acopere vanzarile normale si sa genereze profit desi este mai mic. Aceeasi companie distimo sugereaza ca o reducere de doar 1€ pentru o aplicatie scumpa nu genereaza vanzari la fel de mari precum o reducere de 3€, lucru foarte normal de altfel.

  Concluzia pe care dezvoltatorii trebuie sa o traga este ca reducerile pentru aplicatii genereaza trafic si awareness cu privire la aplicatie insa reducerea trebuie calculata astfel incat ea sa aduca in final un profit mai mare decat cel obtinut din mentinerea pretului. In ultimele luni am observat ca majoritatea producatorilor de jocuri se grabesc sa ofere reduceri la propriile titluri deci promotiile de acest gen sunt foarte profitabile. Facand comparatie cu Android Market, cresterea in vanzari este putin mai mare pe termen lung insa per total tot platforma iOS este mai profitabila pentru dezvoltatori.