Un magazin online romanesc invalideaza garantia iPhone/iPad-ului tau daca faci un simplu update la cea mai recenta versiune a iOS

iTunes Logo

  In weekend un utilizator mi-a adus la cunostinta faptul ca un magazin online din Romania are o politica destul de ciudata in ceea ce priveste acordarea garantiei pentru terminale iPhone si tablete iPad. Mai exact, mi s-a spus ca magazinul invalideaza garantia dispozitivului daca utilizatorii fac update la iOS de acasa si nu intr-un service specializat. Crezand ca e vreo greseala in comunicarea informatiilor privind acordarea garantiei, am luat legatura cu service-ul magazinului respectiv si am cerut lamuriri pe care le aveti prezentate mai jos.

Daca se face update prin wireless, OTA, nu se pierde garantia, aceasta fiind singura optinue de a face un update soft fara a pierde garantia. Orice alta metoda duce la anularea garantiei. In cazul unui update prin cablu, existand un intermediar intre serverul producatorului si telefon, calculatorul, este posibil ca acesta sa prezinte erori, virusi, intrerupri de alimentare ceea ce ar insemna afectarea zonei de securitate a terminalului, acesta fiind si motivul pentru care producatorul nu isi asuma raspunderea si motivul anularii garantie

  Practic iTunes-ul este un software neagreat de cei de la quickmobile.ro, acesta fiind magazinul in cauza, si atitudinea lor mi se pare mai mult decat ciudata, avand in vedere ca iTunes-ul era programul fara de care nu puteai face absolut nimic cu un iDevice. Partea interesanta este ca update-ul OTA nu invalideaza garantia, si spun ca este interesant pentru ca pana la iOS 5 sistemul nu exista, deci teoretic cei care au cumparat de la quickmobile un iDevice inainte de lansarea iOS 5 ar trebui sa ramana automat fara garantie, daca au instalat iOS 5. Apple acorda garantie iDevice-urilor indiferent de metoda prin care s-a facut update, iTunes-ul fiind programul cu care se recomanda efectuarea unui update, dar se pare ca la quickmobile lucrurile stau altfel. Cred ca cei de la Noumax/iStyle ar fi de acord cu mine cand spun ca actualizarea iOS-ului printr-un update facut folosind iTunes nu reprezinta un motiv pentru invalidarea garantiei, insa quickmobile nu este un magazin autorizat de Apple sa vanda ceva.

  Acestea fiind spuse si avand in vedere politica ridicola a celor de la quickmobile, va recomand cu caldura sa nu cumparati vreun iDevice de la ei, asta daca nu doriti sa ajungeti la certuri pentru acordarea garantiei dupa un update de soft. Decat sa cumparati un iDevice de la un asemenea magazin si sa ajungeti la OPC pentru rezolvarea unor probleme cu garantia, mai bine evitati-l si cumparati din alta parte.

  Pentru cei de la quickmobile, discutia am avut-o cu domnul Sorin C.

61 COMENTARII

  1. @gabriel: La un service Apple si dupa o analiza amanuntita se poate afla care a fost cauza. Nu cred ca la quickmobile stie cineva cum sa faca asta.

  2. @gabriel: din moment ce numai iOS 5 permite update-uri OTA, cam cum crezi ca-si dau seama? Nu-i logic ca daca ai cumparat un iPhone de la ei inainte de lansarea iOS5 si cand il duci la ei la service tu rulezi iOS5 inseamna ca ai facut update prin cablu?
    Oricum, o imbecilitate.

  3. Asta e tare ..cred ca toti stim ca produsele apple practic nu pot fi “bricked” prin update-uri de soft. Chestia cu pierderea garantiei e pentru prosti .. sa se duca oamenii la ei sa faca update la tel ca sa mai castige si romanasii nostri de la service un ciubuc .:)

  4. Eu cred ca e doar un articol pus de un concurent, pacat, stiu iDevice ca un site serios care nu se vinde chiar asa

    Plus majoritatea celor care comenteaza aici nu au si nu cred ca o sa aiba repede un produs Apple, dar e normal sa ne aflam in treaba.

  5. dragi quickmobilisti, vă rog să vă puneți de acord cu ăia de la care ați cumpărat aifoanele. sau cu ăia de la care au compărat cei de la care ați cumpărat voi: Apple.

    că, deștepții, în cutia de iPhone, ne-au pus și un cablu. hm.. și culmea.. există un soft dedicat pentru operațiunile cu marfa pe care-o vindeți voi.

  6. Banuiesc ca daca musti un reset la pc daca faci cu itunes o sa iti strice device-ul, de aia nu garanteaza asa ceva, oricum apple stiu ca nu se strica asa din senin deci se observa daca faci pe cablu .

  7. @unu: Daca era al unui concurent, n-as fi recomandat si un magazin cu care sa inlocuiti quickmobile? Din pacate situatia n-are legatura cu vreu alt magazin, cumparati de la cine vreti. Cu ocazia asta, daca stiti alte magazine care procedeaza la fel va rog sa mi le spuneti, o sa fac si o lista ca sa stiti de cine sa va feriti. La fel de bine pot spune ca esti al quickmobile si ai venit sa arunci cu rahat doar ca sa invalidezi informatiile adevarate din articol, informatii pe care un reprezentant al quickmobile mi le-a furnizat.
    Acum tu o sa spui ca eu vreau sa promovez pe nu stiu cine si ca probabil ar fi trebuit sa tac si sa las oamenii sa ia tepe, ei bine imi pare rau dar nu e mentalitatea mea. Daca mai ai de adus vreo acuza la adresa mea, o aduci cu dovezi.
    @Bogdan: Chiar si asa, iPhone-ul nu se strica complet prin update.

  8. Si problema mai e ca Apple ofera 1 an garantie din cate stiu eu, iar EU ii obliga pe toti sa dea 2 ani. Ce se strica dupa primul an….e bun de plata vanzatorul.

  9. Aia de 2 ani e garantie de conformitate, e alta chestie. Comerciantii romani nu sunt obligati sa ofere garantie in plus, ei practic o dau pe cea a producatorului. In Romania doar garantia de conformitate e obligatorie pe 2 ani.

  10. si care e diferenta, nu-i tot aia ? Cumperi ceva din RO, ai garantie 2 ani completa, chiar daca producatorul ii da vanzatorului 1 an.

    De aia Orange schimba unele iPhone-uri cu altele noi iar la mine s-au apucat sa schimbe LCD-ul 🙂

  11. @crocodilu: Garantia de conformitate se acorda doar daca dispozitivul primit de tine nu are specificatiile mentionate pe pagina magazinului de la care l-ai cumparat. Garantia comerciala acolera defectele de fabricatie, etc. S-ar putea sa gresesc cu explicatia asta, insa daca efectuezi niste cautari afli ca exista doua garantii separate.
    @mcfoto: N-a murit nimeni, miile de oameni care citesc articolul vor sti sa nu cumpere, restul vor cumpara fara sa stie si daca Doamne Fereste au probleme afla si ei ce trebuiau sa stie de la bun inceput.

  12. inteleg explicatia ta, dar pentru userul final, pana la urma el are 2 ani garantie pentru orice defecte apar la aparat, care nu-s din vina lui. Inclusiv daca-s defecte de fabricatie, de folosire, de nu stiu care.
    N-am auzit sincer pana acum la echipamente electronice sa se acorde in primul garantie la ceva si in al doilea an la altceva. E garantie completa de 2 ani si gata.

    Of course, daca Apple da 1 an doar si tu esti un service mic si amarat, care de abia iti platesti oamenii, atunci daca-ti vin 2-3 cu iPhone in al doilea an de garantie, te-au dat peste cap.
    Si atunci fie inventezi reguli idioate, care nu stau in picioare la OPC, fie te apuci sa le repari, din 2 stricate faci unu, macar iti mai scoti din paguba.

    Nu sunt de acord cu regulile idioate, asta cu update-ul de iOS intrece orice limita, dar mi-e mila oarecum si de vanzatori. UE ar trebui sa oblige producatorii sa dea 2 ani, daca tot i-au obligat pe vanzatorii finali.

  13. @Eu ..daca-ti moare compul in timpul update-ului ii dai drumu la comp pui iphone-u in dfu si il mai faci odata updateul asta daca nu stie itunes-ul sa il bage automat .dupa cum am zis nu poti strica idevice-ul …

  14. Astia de la quickmobile sunt dementi sincer.
    Multumiri userului care a găsit, eram tentat sa cumpăr de la ei ceva Apple dar acum sa fie sanatosi!!

    Niște nesimtiti!

  15. teapa asta am luato si eu de la Telefonultau.eu. Baga textele astea fiindca le ia blocate pe vreo retea anume, baga decodare si daca nu stii treaba, ramai cu o caramida.
    Mai au si nesimtirea sa ceara preturi ca in magazin. Pe site zice poti sa deschizi pachetul inainte platii si cand vine fan curier, nu dome.. nu e asa.. Noumax/ istyle pentru apple in Romania, atat.

  16. Marius-George T. nu te enerva prea tare, nu se poate ști dacă ai făcut update prin cablu, OTA sau restore [nu am cunoștință de implementarea unei metode ce prezintă .log – pe os x este] deci poți cumpăra liniștit de unde dorești

  17. iOS-ul are un sistem de logging, inginerii Apple pot afla chiar si daca ai facut jailbreak. In rest, cumparati de unde doriti, dar nu de la cei care limiteaza dreptul la garantie.

  18. Cei de la Quickmobile nu stiu cum sa vanda telefoane si sa nu mai dea garantie.ii cunosc pe sefii de acolo.niste Papagali

  19. Vad multe discutii fara rost. Chiar articolul, daca apple nu se strica de la itunea chiar daca crapa pc ul, la ce isi au rost discutiile ? Ori alt defect o sa se rezolve in garantie conform legii.

  20. Hmm

    Mi s-a sters comentariul
    .

    Dubios :). Cand dai accept la update citeste. Apple nu isi asuma raspunderea.

    Rog conducerea cat si sponsorii acestui site sa fie corecti si sa nu imi stearga comentariile. Multumesc

  21. @ignorant: Am publicat link-ul catre documentatia privind acordarea garantiei pentru iPhone, te rog sa imi arati unde scrie Apple ca voi nu oferiti garantia. Daca acolo nu scrie, vreau sa vad alt document al Apple in care se specifica asta.
    Ca sa stie lumea, domnul “ignorant” este angajat al quickmobile.
    Totel a publicat si comentariul de pe nickname-urile @mihai/@unu unde avea alta adresa de email, bla bla. Ignorantule, sper ca ai ceva bun de spus, altfel mi se dovedeste ca magazinul ala e de joasa speta.

    Faptul ca unul sau mai multi angajati intra aici si ma acuza de diverse lucruri, incearca sa publice comentarii de pe nickname-uri/adrese de email diferite, imi da de inteles ca acel magazin e departe de ceea ce vrea sa fie.

  22. Hmmm… Daca se intampla ceva cu pc-ul in timpul unui update/restore, la repornirea pc-ului iphone apare in itunes ca fiind in restore mode si reincepi instalarea. Nu se strica absolut nimic.

  23. @Crocodilu și pentru toți cei care au telefoane iPhone în garanție 2 ani (de la Orange -> de la ceilalți opeartori nu sunt 100% sigur): Garanția de 2 ani este în felul următor: în primul an, se înlocuiește telefonul dacă are probleme cu unul refurbished/swap/replacement (cum vreți voi să îi spuneți) – Apple 1 year waranty; în cel de-al 2-lea an, service-ul va ÎNLOCUI ORICE COMPONENTĂ DEFECTĂ (telefonul se va înlocui doar dacă are mainbord-ul defect).
    Sunt pățit cu Orange. l-am trimis cu defect la butonul Home, mi-a venit cu el reparat și cu touch-screen-ul defect, l-am retrimis și mi-au înlocuit touchscreen-ul.
    Dacă mergeți la OPC nu rezolvați nimic. Legea 449/2008 privind drepturile consumatorului s-a modificat în favoarea comercianților. Atâta timp cât produsul sub garanție se poate aduce la conformitate (se poate repara) el va fi reparat.

  24. ce magazin de 2 lei… si mai au tupeul sa comenteze… mai au putin si spun ca s-a defectat telefonul ca nu l-am tinut cum trebuie in mana si am provocat un scurt…

  25. de fapt alta era problema
    cu alte cuvinte nu incercați sa faceți jailbreak (revenirii la ” firmwere ” anterioare)
    ideea urâtă e ca nu o spun direct
    ptr așa ceva nu vor sa asigure telefonul in cazul unor eventuale ulterioare probleme

  26. zaone, ai dreptate în mare parte, dacă resoftezi, faci jailbreak și apoi se bușește și îl duci în garanție, atunci da, se vede că a fost modificat software – dar dacă înainte să îl duci în service faci dfu mode > restore [chiar de se blochează apoi sau ceva, deja s-a șters tot], atunci se șterge tot deci bye bye tracking [nu are rost să vorbim de zero byte wipe că nu suntem inspectați penal deci nimeni nu pierde ore întregi doar să încerce să recupereze ceva], deci puteți cumpăra de oriunde :))

  27. Sunt curios daca ar face publice cu scris mare sa vada si orbul aceste conditii de garantie cine ar mai cumpara ceva de la ei…penibili

  28. @zaone, crede-ma pe cuvant ca nu am nici o treaba cu magazinul in cauza si imi pare rau daca tu crezi ca totul este o conspiratie, crede-ma pe cuvant ca habar nu am cine este unu sau mihai :). imi pare rau ca nu am reusit sa raspund mai devreme dar de abea am ajuns acasa. Revin in cursul acestei seri cu link-urile :). Pe bune ca nu am o problema cu nimeni, sunt un simplu utilizator de Apple care a avut de a face cu service-ul Apple 🙂 si nu vorbesc in necunostinta de cauza. Revin

  29. Aline, nu ma obliga sa-ti public profilul de pe Facebook si IP-urile cu care s-a comentat, ca-ti demonstrez si tie si tuturor celorlalti cata dreptate am.
    PS: Chiar daca ti-ai scos din descriere angajatorul, I have pictures 😉 Eu spun sa-ti vezi de treaba ca-ti citesc sefii comentariile si pui mai multe paie pe foc decat altceva.
    Apropo, daca alte magazine au practici asemanatoare, faceti acuzele NUMAI cu dovezi, altfel nu va public comentariile. Daca stiti ca si alte magazine procedeaza la fel, puneti link la pagina cu termeni si conditii.
    @Vlad Gheorghiu-Ichimescu: Ai verificat un iDevice ca sa vezi ce se sterge si ce nu in timpul restore-ului? Pana una alta cumparati de unde vrei, dar daca stiti ca magazinul ala va ofera garantie completa. Tu spui sa cumepere lumea de unde vrea, insa ma indoiesc ca tu ai platu 1000 de euro pe o tableta iPad stiind ca daca ii faci un update risti sa nu mai vezi garantia.

  30. si eu am avut o problema ciudata sau busit castile si le-am dus in service (reprezentanta vodafone)ca sa las si telefonul(aparatul)era sa mi-l pocnes pe acel vanzator ,ce treaba au castile cu telefonul ,le-am probat pe mai multe telefoane iphone 4 firul intrerupt ,acum astept castile noi sa vina din service

  31. Eu oricum toate produsele care le am le modific software [pe unele și hardware] deci garanția e zero [prefer să dau 60% pe un produs la cutie fără garanție]- cei care vor să vadă cum merge un Alienware M11x cu triple boot și hardware mod/bios mod, pot afla căutând pe google – hostul personal care îl am nu îl folosesc decât pentru share, deci nu e reclamă [nu am făcut debug pe dfu mode dar am ceva cunoștințe și pot spune că e cel mai jos nivel la care ai acces fără moding hardware deci da] – guys know the drill 😀

    [nu are rost să te obosești încercând să demonstrezi dacă acea persoană lucrează sau nu la magazinul în cauză, poate e doar coincidență de ip – știi că ip-urile dinamice se redistribuie în aceeași rețea la intervale de timp random deci ya, cam mare coincidența dar tot nu merită efortul]
    – până una alta mai vino cu o idee în care să implici comunitatea; poate un premiu pentru un design, un ringtone, ceva specific în stilul “Romania best iDevices blog”

  32. @Vlad Gheorghiu-Ichimescu: Stie foarte bine ignorantul ce si-a publicat de am vazut eu unde lucreaza el. Vrajeli cu “distribuirea IP-urilor” merg la aia care nu se joaca de cativa ani cu lucruri de genul asta si nu stiu cum sa citeasca clasele de iP-uri si nu stiu cum se distribuie ele in anumite zone geografice ale Romaniei. In rest, am tot facut concursuri si am dat premii, atat timp cat am cu cine colabora. Nu cred ca exista alt blog in Romania asta care sa ofere atat de multe in mod regulat.

  33. @crocodilul
    garantia comerciala (e oferita de producator 1 an sau 2 ani)
    garantia legala (ue) este de 2 ani
    ca la al 2 lea an ti-l da magazinul si e reparat ce te intereseaza pe tine cine ofera garantia? (atata timp cat nu e reparat pt acelasi defect de mai multe ori.atunci poate fii o problema )
    ca lumea nu este bine informata despre chestiile astea este altceva
    magazinele online se mai feresc sa ofere garantii in ultima vreme
    fie cumpara de prin china ,fie cred eu fara facturi ( la negru)

  34. Cititi-l pe omu cu verde, stie ce zice. Zaone ar trebui implementat Disqus sau ceva, ca e incomod de citit commenturi si de urmarit conversatii.

  35. @Darie: Din pacate la 200.000 de comentarii e greu de pus disqus si sute de dolari pe luna nu am sa dau pentru platforma lor.
    @George: Si cine vorbea aici de garantie pentru software? Aici e vorba de garantia terminalului. Practic software-ul poate functiona corect, insa daca ti se strica ceva la terminal, ei pot invoca faptul ca tu ai o versiune de iOS mai noua decat cea cu care ti-au vandut ei dispozitivul si iti anuleaza garantia spunand ca ai facut update prin iTunes.

  36. Salutare,
    ce ma distreaza comentariile acestui articol. Nimeni n-a cumparat de la ei, nimeni nu a avut un tel scos din garantie de ei pentru update de soft dar toti ii fac in toate felurile.
    Eu am cumparat de la ei iphone si am facut update de soft si cand nu mi-a mai mers trackball-ul (sau cum vreti voi sa-i spuneti ) mi l-au reparat in garantie fara sa imi spuna ceva de update. Acum am un htc sensation cumparat tot de la ei, l-am root-at, am schimbat rom-ul zilnic si s-a intamplat ca dupa 8 luni sa se arda placa de baza. mi-au schimbat-o, in garantie, chiar azi mi-l trimit reparat.
    astea au fost experientele mele cu ei. restul fiecare ce vrea sa vada sau sa creada.

  37. Aceeasi politica o aplica si cei de la evomag. Daca nu vreti batai de cap,va recomand sa nu cumparati nimic de la ei. Sunt foarte neseriosi.