Quickmobile, garantia pentru iDevice-uri si dreptul la replica

Acum doua zile am publicat articolul acesta si cei de la quickmobile mi-au cerut sa le dau dreptul de a explica politica proprie privind garantiile. Mai jos aveti intregul raspuns trimis de ei catre mine.

În cadrul articolului publicat pe blog-ul dumneavoastră (http://goo.gl/XRZV2) aţi prezentat în mod incorect situaţia garanţiei oferite de către societatea noastră pentru produsele Apple.

Dorim să precizăm că, după cum se poate observa din răspunsul iniţial, nu facem absolut nici o referire la agrearea sau neagrearea unui anumit software oferit de către o anumită companie. Condiţiile noastre de garanţie se referă exclusiv la agrearea unei metode de update, anume update-ul OTA (over-the-air) deoarece o astfel de metodă de update prezintă anumite elemente de siguranţă care elimină o parte din problemele ce pot apărea în cadrul unei astfel de proceduri. În cadrul unei proceduri de update OTA este eliminat un dispozitiv intermediar ce ar putea să afecteze în mod negativ terminalul mobil (datorită unor defecte fizice sau probleme de siguranţă software prezente în dispozitivul intermediar). Un update folosind un dispozitiv intermediar poate fi efectuat doar de către o persoană autorizată (prin persoană autorizată înţelegem o persoană autorizată desemnată de către producător sau de către societatea noastră). Aceste condiţii de service sunt stabilite de către societatea noastră având în vedere politica generală Apple privind garanţiile, ce poate fi observată pe pagina oficială (anume: http://www.apple.com/legal/warranty/products/ipad-english.html şi http://www.apple.com/legal/warranty/products/iphone-english.html). Punctul pertinent în aceste două link-uri este „WHAT IS NOT COVERED BY THIS WARRANTY?”, anume paragraful al doilea, litera „(f)” care precizează că orice intervenţie de upgrade sau expansiune (fără a se face diferenţiere între upgrade/expansiune hardware sau software) duce la invalidarea garanţiei dacă este efectuată de către  o persoană care nu este un reprezentant al Apple sau un service autorizat Apple. Având aceste informaţii, considerăm că avem tot dreptul de a ne stabili propriile reguli în acord cu şi în limitele legislaţiei ţării.

Pentru o mai mare transparenţă, dorim să vă prezentăm şi o situaţie a comercializării (retail şi distribuţie) în România a produselor Apple (iPad şi iPhone) şi a intrărilor în service pentru acest tip de produse în perioada 20.12.2011 – 20.05.2012:

–          iPhone: Din total produse vandute ( Iphone 3, 3GS, 4 şi 4S) au revenit  în service în această perioadă 33 buc. Din aceste intrări, s-a anulat garanţia la 2 produse pentru utilizare necorespunzătoare (activarea senzorilor de umiditate/oxidarea unor componente interne şi în cel de-al doilea caz a fost vorba despre un ecran fisurat).

–          iPad: Din total produse vandute (iPad1 , iPad 2 şi noul iPad) au revenit în service în această perioadă 19 buc. Din aceste intrări service, s-a anulat garanţia la 2 produse pentru utilizare necorespunzătoare (pentru primul produs a fost vorba de o carcasă deformată a produsului, cu urme de şocuri mecanice iar în cel de-al doilea caz a fost vorba despre un display fisurat – defect remediat în regim post-garanţie).

După cum se poate observa din informaţiile de mai sus, în perioada prezentată nu a fost vorba nici măcar o dată despre anularea unei garanţii pentru update software.

În încheiere, dorim să precizăm că probabil suntem singura societate din România care oferă o garanţie de 24 de luni pentru toate dispozitivele Apple comercializate (iPhone, iPad, MacBook şi iPod). De asemenea, toate produsele comercializate de către societatea noastră beneficiază de o garanţie în sistem door-to-door, clienţii noştrii nemaifiind nevoiţi să-şi piardă timp preţios cu livrarea unui produs în unitatea service.

42 COMENTARII

  1. Respectand dreptul celor de la quickmobile de a alege ce politica de garantie practica, tin sa fac doua precizari:
    1. In discutia avut cu reprezentantul service-ului lor am facut referire expresa la OTA Update si iTunes Update, chiar daca in citatul prezentat de mine nu se regaseste intrebarea mea. Daca este nevoie pot face dovada acestui lucru.
    2. Prin publicarea acestui articol nu trebuie sa se inteleaga faptul ca eu mi-am schimbat atitudinea vis-a-vis de cele scrise in articolul initial. Deasemenea nu mi-am schimbat convingerea fata de informatiile furnizate acolo, informatii verificate si cu un service autorizat al Apple.

  2. Astia is dusi cu capu rau de tot, sa zicem ca eu vreau sa fac un fresh update , nu OTA ca ala nu mai e fresh..n-am voie sa-l fac cu cablu? Doar la ei In service? astia pe ce planeta traiesc? Cum se poate intrerupe prin cablu asa poate sa pice si routeru (mai repede cade conexiunea wifi decat prin cablu) , cel mai sigur e update-ul prin cablu.
    Sper sa nu cumpere nimeni un iphone de la ei , plus ca in romania garantia e obligatoriu 2 ani, orice firma trebuie sa acorde 2 ani…nu doar ei fac asta, micinosilor.

  3. Astia sunt batuti in cap, mergem la ei pt un update sa le mai dam si un banut sau eventual stam si asteptam pana are sau isi face timp vreun expert de a lor ca au niste aere de zici ca ei au inventat telefoanele. Si nu e singura firma care da garantie 24 de luni.

  4. @Claudiu: Garantia aia obligatorie de 2 ani e de conformitate, nu e cea comerciala. Apple nu dadea garantia de conformitate in Europa, de aia a fost amendata.

  5. Buna Ziua,

    Si eu am avut mai probleme cu cei de la quickmobile, am trimis telefon la ei si mi-au anulat garantia deoarece aveam o folie pe telefon si zic ei ca prezenta urme lichide, o folie nu cred ca se pune cu un lichid, acele bule erau cu aer.
    Eu am trimis telefonul in garantie pentru ca nu-mi mai mergea difuzorul de la ureche si cum sunt ei smecheri mi-au spus sa le platesc 2300lei pentru reparatie in regim post-garantie(un iphone nou costa 2700lei,concluzia o trageti voi) si ca mirare dupa ce mi-a venit telefonul acasa c-am dupa doua saptamani saracul meu Iphone 4 si-a revenit.
    Ce parere aveti daca le dadeam eu 2300lei si telefonul mergea, cred ca a fost ceva pe moment,nu mi-am putut da seama ce a avut deoarece nu a fost supus unor socuri sau alte probleme.
    Bineinteles ca pentru a le usura munca a fost mai usor sa-mi anuleze garantia.
    Si pe langa toate astea mi-au mai facut o belea, pe garantie au scris ca a fost scos din garantie pe data de 24 si eu pe 22sau 23 il primisem acasa … Ce parere aveti?

    Daca credeti ca sunt acuzatii nefondate ma puteti contacta pe mail: andy_lorkin@yahoo.co.uk si prezint ceea ce mi sa intamplat(poze si altele)

  6. Stiu, in Elvetia am luat ipad cu garantie 1an. In ro la cosmote am 2 ani la iphone, asa ca nu vad un motiv de lauda ca ei dau 2 ani cand orice firma din ro este obligata sa ofere 2 ani garantie.

  7. “in încheiere, dorim să precizăm că PROBABIL suntem singura societate din România care oferă o garanţie de 24 de luni pentru toate dispozitivele Apple”
    as adauga ca ,garantia legala in CE este de 2 ani si toti se supun regulilor de “probabil” toti resellari de orice produs ofera garantie de 2 ani
    si-au dat cu firma in cap ,sa fiu atent de acum incolo cu astia

  8. acum depinde ce inteleg ei prin acel “damage”
    In tot paragraful, cand se pomeneste despre “damage” se aduc in vedere factori precum: liquid contact, earthquake etc, deci in paragraf se vorbeste initial despre un damage de natura fizica, si nu software.
    Nu stiu cum au interpretat ei ca fix la litera f) s-au decis ca nu mai e vorba despre damage fizic, ci despre damage software.
    Oricum, o companie ca Apple nu se exprima prin termenul “damage” atunci cand se refera la o problema software … parerea mea … poate citesc si cei de la quick si ne spun si noua, unde se vorbeste in paragrafu ala despre software ?
    Sau pentru ca nu se vorbeste, au considerat ei ca este necesar sa faca cateva adaugari …

  9. :)) v-am zis că vă obosiți degeaba; pe scurt ce vor comercianții să facă e să interzică orice metodă de a putea face modificarea sistemului software prin 3rd party [jailbreak].
    Cât timp nu este bușit hardware, atunci se acordă garanții… v-ați pierdut timpul postând aberații și apoi fiind necesare explicații pentru un nimic… dacă au cel mai bun preț, atunci cumpărați de la quickmobile, sau de unde vă vine vouă mai ușor, dacă e să fie lovit fizic cât e în garanție atunci e clar că manevrarea s-a făcut eronat deci bye bye garanție…
    Trăim în România și ne pierdem timpul degeaba :))

  10. sa nu mai vorbim despre ce scrie pe pagina dedicata iOS:
    “to get the free iOS 5 Software Update, just connect your iPhone to your Mac or Pc, OPEN ITUNES, and follow the onscreen instructions”

    posteaza-le si asta pe undeva te rog … sa vedem cum mai explica asta

  11. @Mkrkkk-Cand nu detii un Iphone sau cand nu ai dat bani pe el te doare in pix dar cand ai dat niste bani te doare.

    @9. Claudiu

    Eu l-am luat pe SC si nu pot face reclamatie la OPC, trebuie sa dau in judecata firma si nu au parintii timp de procese si alte chestii…

    Oricum nu recomand nimanui sa cumpere produse cu garantie de la ei. Eu n-am luat de la quickmobile dar cei de la PcGarage au garantie de la quick

    Am dat 1000euro pentru ca l-am luat din afara, inainte sa fie lansat in RO

  12. Ceea ce sustin meltenii de la quick este similar cu a nu iti da voie Microsoft sa faci update de Windows direct conectat la net, ci sa trebuiasca sa mergi la un partener Microsoft. Sa fim seriosi, fie sunt tembeli, fie sunt tembeli. Hai sa ii lasam in plata lor si sa nu ne mai enervam .

  13. zaone, nu-i mai intrebi totusi ce au de comentat la instructiunile OFICIALE Apple de instalare iOS 5 unde se zice ca se face din iTunes ?
    Sau ca de ce au impresia ca un calculator se poate bloca, dar un router wi-fi nu….

    Sau de ce-s atat de batuti in cap incat sa creada ca PROBABIL sunt singurii care dau 2 ani…cand absolut toata lumea da 2 ani garantie ?

    As fi curios de raspunsuri.

  14. In legatura cu garantia e adevarat ca, pentru europa sunt 2 ani, dar Apple garanteaza doar un an, iar celalat an ar trebui sa ti-l garanteze firma de unde ai achizitionat device-ul.

  15. @crocodilu: Am publicat dreptul la replica pentru ca e normal sa isi spuna parerea. Restul pot citi ei singuri in comentarii si daca mai au ceva de adaugat au email-ul meu.

  16. Of of ..garantiile made in romania .
    @zaone poate ca o sa reusesti daca ai timp sa faci un articol si despre garantia “pe viatza” de la Germanos 😉 care este alta pacaleala .

  17. confuzia e mare in randul romanilor intre conformitate 2 ani, cum obliga legea si garantie comerciala de 1 an data de vanzator. conform legii romane vanzatorul nu producatorul trebuie sa asigure conformitatea produsului cu specificatiile cu care s-a laudat la vanzarea lui timp de 2 ani de zile. in primele 6 luni se presupune ca lipsa conformitatii exista chiar de la vanzarea lui, dupa primele 6 luni cumparatorul trebuie sa faca dovada mai intai ca aceasta lipsa de conformitate nu i se datoreaza. garantia comerciala este voluntara si neobligatorie pentru vanzator si poate fi acordata pe ce perioada doreste vanzatorul. sa zicem ca o acorda pe un an. in acel an, ca sa vina cu ceva in plus fata de conformitatea prevazuta de lege poate sa zica: pt orice defect aparut in primul an noi va schimbam telefonul, nu-l reparam, sau va extindem termenul de 6 luni in care se presupune ca defectul exista la momentul vanzarii la un an, sau ca-ti inlocuieste telefonul cu ultimul model aparut daca al tau se strica in 2 ani de zile. din pacate la noi vanzatori acorda in acea garantie comerciala exact ceea ce legea ii obliga sa respecte pentru conformitatea produsului, nevenind cu nimic in plus. Atunci cand cumparati un produs de folosinta indelungata timp de 2 ani aveti garantie de conformitate clar, fara nicio limitare. Daca certificatul de garantie primit prevede 1 an garantie sau alt termen, aceea e o garantie comerciala si citit sa vedeti ce aduce in plus fata de cea legala, ca in minus nu poate aduce nimic. cam asta ar fi pe scurt despre garantii.

  18. La noi legea spune ca numai la anumite adticole se ofera garantie de 2 ani. De fapt garantiile sunt de 12, 18 si 24 de luni, in functie de incadrarea respectivelor echipamente. Ce nu precizeaza nimeni (si aici si clientii au partea lor de vina) sunt exact conditiile de aplicare sau nu ale garantiei.

  19. O firma 100% romaneasca!!! In loc sa-si atraga clientii, mai rau ii sperie. De obicei ai o atitudine de genul asta doar daca nu ai incredere ca produsele pe care le vinzi sunt noi, bune sau fara probleme.
    Sunt foarte curios daca update-ul pe care te obliga sa-l faci la ei este gratis sau pe bani.

  20. Si daca imi pica netul in timplul unui OTA? Sau sunt idiot si ii fac update OTA cu 15% baterie, care se termina si nu mai porneste?
    Ce invoca ei acolo cu upgrade si expansiune e o aberatie, Apple face referire clar la upgrade sau expansiune hardware – mar luminat, memorie mai mare (daca se poate), nu software. Pai cred ca e cea mai mare idiotenie sa spui ca Apple ar anula garantia pe upgrade de soft, cand ei promoveaza in draci update-urile. Sa nu uitam ca pana la iOs 2 si update-ul se platea, asa ca..

  21. La update OTA daca pica pica wifi nu mai face download, problema rezolvata. Inainte de a porni update esti avertizat sa pui telefonil la o sursa de alimentare, la fel rezolvat. Dar daca esti mai smecher si favi jailbreak si iti moare telefonul incepi sa bagi motive ca de la update, asa ca nu are rost sa va mai prindeti in gura cu vanzatorii cand stiti sigur ca sunteti de vina. Hai IOS 6

  22. Reclama negativa pentru quickshit pardon mobile. Din moment ce este un update oficial facut printr-un program oficial si cablu original de la apple acel site de kkt nu are nici un drept sa renunte la garantie. Nu exista OPC? Nu exista instante de judecata? Nu lasati asemenea lepre sa dicteze ce facem cu BANII nostri. Ca fapt divers de ce la routerele wireless recomanda intotdeauna sa faci updateurile de firmware prin cablu si nu prin wifi ? Eu zic pentru ca sunt prosti dezvoltatorii si sunt mai destepti agentii comerciali. Poate gresesc ?

  23. Normal, cel care vinde produsul trebuie sa adapteze garantia in functie de legislatia in vigoare si in functie de garantia producatorului.
    Cum o adapteaza vanzatorul, spre a fi mai in avantajul lui depinde numai de el. Odata semnata garantia, tu ca si cumparator ai fost deacord cu toate cele mentionate de el in scris.
    Daca in garantie apar idiotenii asa cum e cel prezentat mai sus, nu il semnezi si poti duce o copie la OPC sa deschida un caz. Toate garantiile adaptate sunt reglementate de o autoritate.

    Daca baietii de la quickmobile au avut probleme cu device-uri care au fost updatate cu itunes, au mentionat pe foaia de garantie acest lucru sa nu se faca update decat prin OTA ca sa previna eventualele dureri de cap si timp.

    “iPhone: Din total produse vandute ( Iphone 3, 3GS, 4 şi 4S) au revenit în service în această perioadă 33”
    – Irelevant. Din cate produse? Pe ce perioada? Puteau da un procent sa ne facem o idee.

    “Un update folosind un dispozitiv intermediar poate fi efectuat doar de către o persoană autorizată”
    – o fi gratis?

    Foarte frumos exemplul lui Moise cu update-urile Microsoft. Si acuma rad 🙂

  24. problema care se pune e ca garantia e pe telefon, nu pe software. asta pentru ca(tot conform politice generale Apple) telefonul il cumperi, software-ul il primesti doar cu drept de folosinta, nu e al tau. n-are cum sa-ti invalideze garantia telefonului atata timp cat tu nu modifici aparatul cumparat, doar software-ul instalat pe el. si tot upgrade sau expansiune(ca sa-i citez pe domnii) se poate considera si daca instalezi un program(joc, utilitar, sau de alta natura) pe telefon, sau customizezi cu un wallpaper, sau chiar iti pui nr de telefon in iPhone, atata timp cat softul nu mai e asa cum l-ai primit.

  25. Stiu ca o sa sariti cu totii in aer tipic romaneste dar societatea pt care lucrez face achizitii de la ei si in cunostinta de cauza va spun doar atat: nu am avut niciun terminal refuzat in garantie fara motive justificate. Ca urmare nu faceti altceva decat sa defaimati fara a fi macar in masura sa va dati cu parerea. Comertul este simplu; unul vinde altul cumpara. Nu iti convine mergi la concurenta; ti se pare ca nu iti sunt respectate drepturile te adresezi organelor in masura sa solutioneze plangerile. Intotdeauna se gaseste cate un ,,Gigel” care sa umble cu aifonul vorbind prin ploaie si apoi se intreaba de ce nu i se repara in garantie.

  26. Este o mica minciuna, nu sunt singurii ce acorda 2 ani garantie pt produse apple . Eu am avut un 3gs luat de la un tip ce avea reducere la vodafone si dupa un an si 4 luni facea figurii butonul home. Cei de la regeneris (sper ca am scris corect) in 6 zile au dat alt 3gs, cu alt imei, nou( sau refurbished) dar fara pic de urma de folosire. Am depus doar telefonul si am prezentat copie dupa factura si certif de garantie in original

  27. Problema cu garantia de 2 ani e mai complicata. Dupa cum a explicat si alx, e vorba de 2 garantii diferite. Una, garantia de conformitate, e de 2 ani si e conferita de lege cu precizarea ca in primele 6 luni orice defect aparut se presupune ca a existat la momentul livrarii produsului iar in restul de 1 an si jumatate proprietarul trebuie sa dovedeasca ca defectul nu a fost provocat de el si exista la momentul livrarii. Garantia comerciala in schimb e ceea ce iti da comerciantul pentru cat timp vrea el si in ce conditii vrea, cu conditia sa nu-ti incalce drepturile oferite prin garantia de conformitate. Daca un comerciant precizeaza intr-o garantie comerciala ca nu ofera garantie pentru anumite situatii (cum e in cazul de fata update prin anumite metode) este dreptul lui atat timp cat nu incalca ce iti ofera legea prin garantia de conformitate. Cumparatorul este liber sa decida cum si de unde isi cumpara un produs, el facand in ultima instanta alegerea, fara sa-l oblige nimeni.

  28. @marcel: cat de …. ar trebui sa fii sa scoti cablul in timp ce faci update? Eu daca nu vreau sa risc, fac update legand tableta la laptop.

    In plus, itunes mai intai dowmloadeaza update-ul si dupa il instaleaza.

    In ambele cazuri exista riscul sa pice curentul dar macar la laptop ai baterie.

  29. QUICKMOBILE sunt foarte neseriosi.
    Am avut si eu o experienta neplacuta cu aceasta firma. Am achizitiona un telefon blackberry, iar de la inceput telefonul se restarta. Am dat vina pe soft, dar dupa update telefonul a continuat sa isi dea restart. Am sunat la quickservice, pentru a anunta defectul pe care il am si ca doresc sa trimit telefonul la garantie. Cei la quickservice mi-au zis sa stau linistit ca o sa vina fancurier sa imi ridice telefonul in maxim 48 de ore. Totul bine si frumos , pana cand coletul a ajuns la quickservice si : “Status comanda: Ultimul status al expeditiei: refuz plata transport in data”. Deci ? Ce pretentii mai aveti sa il mai repare daca refuza sa ridice coletul ? Desi ei se lauda ca au contract cu firma de curierat.
    Deci rugativa sa nu vi se strice terminalul, ca o sa ramaneti in aer cu el + nervi+bani aruncati aiurea, pacat ca nu pot face upload si la documente sa demonstrez ca nu vorbesc prostii.
    Nu recomand sa cumparati nimic de la QUICKMOBILE.

  30. Firma este quickmobile este dezastruoasa. La fel ca multi alti clienti am avut de suferit de pe urma service-ului care nu a respectat conditiile garantiei. Persoana de contact, mai ca nu mi-a inchis telefonul in nas. Un prieten a patit exact acelasi lucru. Ba mai mult lui i-au returnat produsul defect. Sper sa aiba nervi sa-i dea in judecata. Recomand evitarea acestei firme, pentru ca sunt jalnici.

  31. Raspunsul celor de la QuickMobile a fost formulat de un retardat care a interpretat aiurea clauzele Apple.

    Paragraful aminitit de ei spune de upgrade executat de cineva neautorizat Apple. Pacat pentru acesti retarzi de la quick mobile ca software update nu este tot una cu upgrade 🙂

  32. @dexy – si eu am probleme cu un BB , e a 3-a oara cand il trimit in service si nu-l repara.
    Prima oara a revenit din service cu butonul power stricat . A 2-a oara a revenit din service cu mufa jack sparta dar am zis ok , macar butonul functioneaza . Dupa 2 zile iar a crapat butonul power ….
    Deci ….mare grija cu ei….
    Eu nu inteleg cum nimeni nu face nimic legal . Apropo daca suntem mai multi cu probleme hai sa facem o petitie comuna si o ducem la ANPC dupa care proces…fiecare cu ce dovezi are.
    Cam toate magazinele cumpara de la ei asa ca mai devreme sau mai tarziu toti o sa ne lovim de probleme.

  33. quickmobile =teapa!! Cumparati si va convingeti !! PS : Inainte de a cumpara, poate faceti cunostinta cu “Alex” ,o pila ceva, e singurul care raspunde la email ca sa va spuna ca “nu se poate” !!! Sa nu sunati, serviciul de service are tarif de videochat .Am scapat cu teapa de doar 700lei

  34. Teapa! Am comandat telefon Samsung Galaxy S7 dual de la Quickmobile insotit de alt produs, am fost informat de statusul comenzii si ca livrarea se va face la sfarsitul lunii, iar astazi am primi un e-mail in care mi s-a comunicat faptul ca aceasta nu poate fi onorata intrucat la momentul efectuarii comenzii stocul a fost epuizat, atat telefonul cat si celalalt produs, insa celalalt produs l-am comandat dupa aceasta comanda singur si este livrabil. Teaaaaaapaaaaa! Sunt convins ca toate produsele aflate pe stoc sunt livrate in ordinea bunului lor plac si nu in ordinea primirii comenzilor. Teapa!