Angajatii retailerilor din Marea Britanie recomanda produsele Samsung in defavoarea produselor Apple, RIM, Motorola, Nokia sau HTC

  In ultimul an Samsung a generat extrem de multe vanzari si multa lume s-a intrebat de unde a venit aceasta popularitate a companiei coreene. Ei bine, ea a venit prin oferirea de comisioane atractive angajatilor marilor retaileri de pe glob, iar in nou studiu facut la cativa dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie dovedeste acest lucru. Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Note II si alte produse Samsung au fost recomandate cu precadere in defavoarea iPhone 5 si a produselor RIM, Huawei, Motorola, Nokia sau HTC, cele din urma companii neavand vreo prezenta in informatiile oferite de catre angajatii magazinelor.

The Samsung Galaxy SIII was the most recommended smartphone in a mystery shopper survey of eight leading retailers carried out by Informa Telecoms and Media. While some retailers recommended Apple’s iPhone 5, rival manufacturers such as ZTE, Motorola, LG, Huawei and BlackBerry-maker RIM had little or no presence. Apple and Samsung were just as likely to be promoted by advertising in the store or the shop window but sales assistants were far more likely to recommend Samsung. In a press release, Informa said it was “likely that sales assistants see the Samsung devices as a safe bet to earn greater commissions”.

  Angajatii promoveaza puternic produsele Samsung deoarece primesc un comision la vanzarea fiecarui dispozitiv produs de catre coreeni, lucru care nu se intampla in cazul produselor Apple. In aceasta idee, Apple si restul competitorilor Samsung pierd vanzari destul de importante, insa nu vorbim despre vreo practica injusta aici. Apple, RIM, Nokia, HTC, Motorola, etc, pot oricand sa ofere comisioane bune la vanzari si vanzatorilor nu le-ar pasa ce vand, atat timp cat iau bani buni, insa deocamdata Samsung pare sa aiba un avantaj.

  Aceasta nu este prima oara cand auzim ca produsele Samsung primesc tratament preferential de la angajatii magazinelor si cu siguranta nu va fi ultima, coreenii investind sume serioase pentru a isi promova produsele. Pentru Apple lucrurile stau foarte bine, compania a inregistrat un record de vanzari, insa in viitor aceasta strategie Samsung ar putea sa o afecteze serios.

16 COMENTARII

  1. Asta spune mult despre inteligenta cumparatorilor : se lasa imbarligati de diversi vanzatori care le vand toate prostiile .

    Un client cu IQ nu cumpara la indrumarea nu stiu carui vanzator nimic , niciodata .

  2. Se numeste ” vanzare activa” si este in fisa postului, daca iti realizezi targetul primesti bonus, daca nu il realizezi primesti sanctiune, nu exista cale de mijloc, voi ce ati face in locul vanzatorului?
    Practica asta o sa o intalniti prin toate marile magazine, benzinarii, etc.

  3. :). Da , o fi si asta. Dar eu am vazut intr-un Orange shop un (o) reprezentant (a) Samsung care promova diferite produse ale companiei (tablete si telefoane). Nu am vazut pe cineva din partea Apple, Nokia, etc.

  4. chestia asta o practica toti numai ca de data asta cred ca samsung a bagat mana putin mai adanc in buzunar fata de ceilalti , pentru ca este deajuns sa dai cu procent mai mult decat adversaru si gata magazinu e al tau…….chestia asta o stiu de la manageri de magazine mari care mi-au spus cate ceva despre cum promoveaza produsele care le au …..
    eu am mai spus chestia asta acum ceva vreme , ca apple nu mai sunt deloc prezentate ca fiind cele mai bune si restu , nu numai samsung , sunt expuise ca fiind mult mai bune .
    asta se intampla in majoritatea tarilor din europa si am vazut-o chiar eu cand mai intram sa intreb din curiozitate ce mai e nou si bun.
    deci samsung momentan doar da un pic mai mult decat ceilalti , dar si ceilalti dau.

  5. se numeste “marketing agresiv’
    marile corporatii cheltuie mai mult sau mai putin ca sa vanda
    samsung de ceva vreme cheltuie foarte mult ca sa poata vanda si mai mult

  6. Eu nu vad cu ochi rai aceasta optiune. plus ca studiul a fost facut in Anglia, unde, sincer, cand am fost acolo, si o babuta de 70 de ani avea iphone in mana, chiar majoritatea oamenilor de acolo folosesc produsele apple. nu stiu cat de adevarat este ceea ce au facut ei, este de ajuns sa mergi pe strada si sa te uiti la ceea ce folosesc ei si-ti dai seama ca acest articol nu este chiar asa cum spune.

  7. @Ramona :))),din grupu cumperi frigider primesti 5 s3-uri in el =)) cadou.Pff ce rau am ajuns noi romani,in s.u.a nu e nimeni cu produse samsung ,am fost la chicago si am vazut 1 s3 in 2 saptamani si peste 1000 de iphonuri 5 si 4s inclusiv macuri si ipaduri ,mergeau oamenii cu ele pe strada.

  8. e discutabil in ce masura practica e morala. legala pare a fi insa … sa zicem ca vanzatorul e farmacist si o firma care face medicamente ii da comision sa vanda un anume medicament care nu face nici bine nici rau. De asemenea acelasi furnizor plateste si medicilor un comision pe fiecare reteta scrisa cu medicamentele lor. Situatia descrisa e cu siguranta problematica. In mod normal o legislatie in favoarea pacientilor interzice asa ceva pentru ca potentialul e periculos. cu siguranta e imoral actul mai ales cand medicamentul e bullshit. Revenind in lumea telefoanelor … vanzatorii creaza un bias si speculeaza asimetria informationala in defavoarea clientilor. mi se pare foarte discutabila practica. Da si ceilalti pot face la fel insa problema ramane.

  9. de acord cu @SorinTS ….@ss33 teoria ta e doar partial corecta , daca cineva promoveaza un produs mai mult decat altele nu vad nimic grav in asta dar atata timp cat nu te afecteaza pe tine ca si cumpartor in sensul de medicamente cu efecte dubioase sau produse de calitate indoilenica…… ideea finala e ca deocamdata majoritatea cumparatorilor sunt suficient de prost informati incat se iau dupa vanzatori